باندپهن

باندپهن ثابت

December 9, 2022
17:26 جمعه، 18ام آذرماه 1401
کد خبر: 141122

اعتراض دو تشکل مخابراتی بر تاثیر نداشتن افزایش درآمد مخابرات بر پرداخت مطالبات کارکنان

انجمن صنفی مخابرات استان قم و شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری شرکت مخابرات ایران اعلام خاتمه فعالیت صندوق پس‌انداز کارکنان را غیرقانونی دانست و همچنین طی نامه‌ای به وزیرارتباطات نسبت به عدم پرداخت مطالبات کارکنان مخابرات پس از افزایش درآمد به خاطر اعمال هزینه‌ نگهداری خطوط تلفن ثابت اعتراض کرد.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران فعالیت صندوق پس‌انداز ۱۲ درصد کارکنان را خاتمه یافته اعلام کرده بود حال در این نامه که به امضای رئیس انجمن صنفی مخابرات استان قم رسیده است این عمل را مغایر با تعهدات مندرج در بند ۶ تصویبنامه سال ۸۵ هیات وزیرات درباره واگذاری مخابرات به بخش غیر دولتی می‌داند و این اقدام مدیرعامل مخابرات ایران را غیرقانونی می‌داند.
همچنین میثم فدایی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارکنان مخابرات استان قم در نامه خود به پایبند نبودن شرکت مخابرات به تعهدات در قبال کارکنان این شرکت اشاره کرده است. شرکت مخابرات بارها به کارکنان خود وعده داده بود در صورت افزایش تعرفه خدمات تلفن ثابت آیین‌نامه استخدامی و پرسنلی مصوب سال ۸۹ هیات مدیرت شرکت مخابرات ایران به طور کامل اجرا خواهد شد و کمک هزینه رفاهی کارکنان مخابرات نیز افزایش خواهد یافت حال در این نامه آمده است که با گذشت ۲ ماه از افزایش تعرفه‌ها نه تنها این افزایش درآمد، تأثیری بر پرداخت مطالبات جاری و معوق کارکنان نداشته است، بلکه انتظار بسیار حداقلی در ایجاد نظم در پرداخت حقوق کارکنان نیز محقق نشده است .
 
نماینده کارکنان مخابرات استان قم در ادامه نامه خود به وزیر ارتباطات  همچنین به نامه ۲۶ شهریور سال ۹۹  مشاور وزیر ارتباطات به مدیرعامل وقت شرکت مخابرات ایران نیز اشاره کرده که طبق آن باید  اساسنامه این صندوق‌ها، حسابرسی، تأمین کسری‌ها ومشارکت فعال نمایندگان کارکنان در مدیریت آنها بازنگری شود که در عمل متأسفانه این اتفاق هرگز نیفتاده است.
 
میثم باقری در بخش پایانی نامه خود به وزیر ارتباطات با اشاره به نمایندگی‌اش نسبت به ۴۰ درصد از سهام هیات مدیره مخابرات از او خواسته تا با استفاده از ابزار قانونی در اختیار ازجمله رگولاتوری و در راستای تحقق برنامه‌های اعلامی برای توسعه صنعت ارتباطات کشور به ویژه شبکه فیبر نوری، نسبت به مسائل کلان مجموعه مخابرات ایران از جمله تفکیک شرکت ارتباطات سیار از مجموعه مخابرات و تحمیل هزینه‌های متعدد و هنگفت بر مجموعه مخابرات به واسطه این تفکیک اقدام کند. در اصل در این نامه از مجزا بودن دو مجموعه همراه اول و مخابرات ایران انتقاد کرده است و  خواستار  ایجاد شفاقیت در مسائل مالی و دخل و خرج این شرکت و عمل به تعهدات در قبال کارکنان و بازنشستگان و پرداخت مطالبات معوق و جاری کارکنان شده است.
همچنین در نامه‌ای دیگر نیز که از سوی رضا پایست، رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری شرکت مخابرات ایران به وزیرارتباطات ارسال شده است از هیات مدیره مخابرات ایران به دلیل در معرض نابودی قرار دادن سرمایه‌های ثابت شرکت اعم از شبکه و املاک این شرکت انتقاد کرده است. در بخشی از این نامه نیز به تعطیلی و خاتمه فعالیت صندوق پس‌انداز کارکنان انتقاد شده است.
 
در این نامه نیز تاکید شده است تا مخابرات به وعده‌های خود مبنی بر پرداخت مطالبات کارکنان در صورت افزایش تعرفه‌های ثابت عمل کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.