5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

December 9, 2022
21:47 جمعه، 18ام آذرماه 1401
کد خبر: 141125

اریکسون میگوید 5G FWA سریعتر از حد انتظار رشد می‌کند!

ICTna.ir – غول تولید تجهیزات مخابراتی اریکسون اعلام کرد به پیش‌بینی اخیر خود در خصوص اینکه تعداد مشتریان 5G تا پایان سال از مرز 1 میلیارد خواهد گذشت پایبند است، اما پیش‌بینی خود را در خصوص روند رشد اشتراک‌های دسترسی بی‌سیم ثابت (FWA) افزایش داد.
 
iStock-1295727219-1-770x285.jpg
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از اینفورما، تعداد مشتریان 5G FWA امسال نسبتاً پایین خواهد ماند. به گفته این فروشنده سوئدی تجهیزات مخابراتی، این شرکت به چیزی بیش از 30 میلیون اشتراک چشم دوخته است. با این حال، کل اشتراک های جهانی FWA طی دوره 2022 تا 2028 سالانه 19 درصد رشد خواهد کرد و تا سال 2028 به بیش از 300 میلیون نفر خواهد رسید که اکثریت قریب به اتفاق آن بر اساس 5G خواهد بود.
 
Ericsson-Nov-22-FWA.jpg
 
استفاده از FWA برای پهنای باند خانگی و حتی تجاری به عنوان یک کارکرد اصلی استفاده اولیه 5G، به ویژه در مناطقی که بازار پهنای باند ثابت وجود ندارد، تثبیت شده است. اریکسون در جدیدترین نسخه گزارش خود اشاره می کند که رشد FWA تا حدی توسط هند هدایت می شود و در سایر بازارهای نوظهور نیز ادامه خواهد یافت. داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که تقریباً 40 درصد از پیاده سازی های 5G FWA در سال گذشته در بازارهای نوظهور انجام شد، با خدماتی که اکنون در کشورهای پرجمعیت مانند مکزیک، آفریقای جنوبی و فیلیپین ارائه می‌شود.
 
اریکسون میگوید: «به دنبال حراج طیف 5G در هند در ماه ژوئیه، یک ارائه دهنده خدمات بزرگ هدف خود را برای ارائه خدمات به 100 میلیون خانه و میلیون ها کسب و کار با خدمات 5G FWA تبین کرده است. البته که در مورد Reliance Jio صحبت می شود، اگرچه مشخص نیست که چرا اریکسون تصمیم گرفت در این گزارش، نام این شرکت را نبرد.
 
این وندور مخابراتی در بیانیه خود افزود: «حجم‌های بالاتر 5G FWA در کشورهای بزرگ با رشد بالا مانند هند، پتانسیل ایجاد صرفه‌جویی در مقیاس بالا برای اکوسیستم کلی 5G FWA را دارد که در نتیجه CPE مقرون‌به‌صرفه است و تأثیر مثبتی در بازارهای کم‌درآمد خواهد داشت».
 
5G به تازگی در هند به بازار آمده است. اپراتورهای بزرگ آن خدمات خود را در اوایل اکتبر راه اندازی کردند. اما اپراتورها با سرعت زیاد این فناوری را عرضه می کنند و با کاهش قیمت گوشی های هوشمند 5G، تعداد مشتریان افزایش می یابد. اشتراک 5G در منطقه هند – شامل نپال و بوتان – باید تا پایان سال جاری به 31 میلیون و تا پایان سال 2028 به 690 میلیون برسد که بیش از نیمی از کل اشتراک های تلفن همراه – 1.3 میلیارد – تا آن تاریخ را تشکیل خواهد داد. 
 
اریکسون پیش‌بینی می‌کند که با وجود چالش‌های اقتصادی که بیشتر جهان با آن مواجه است، در سطح جهانی، تا پایان سال ۲۰۲۸ تعداد اشتراک‌های ۵G به ۵ میلیارد خواهد رسید.
 
ارائه دهندگان خدمات مجموعاً 110 میلیون اشتراک 5G را در دوره ژوئیه تا سپتامبر اضافه کردند که مجموع اشتراک جهانی را به حدود 870 میلیون رساند. با این نوع جذب، رقم 1 میلیارد تا پایان سال به راحتی قابل دستیابی به نظر می رسد و دو سال زودتر از همان نقطه عطف پس از راه اندازی 4G خواهد آمد. اریکسون گفت که رشد به دلیل در دسترس بودن دستگاه، کاهش قیمت ها و استقرار در مقیاس بزرگ در چین رو داده است.
 
این موسسه افزود که شمال شرق آسیا به طور کلی و آمریکای شمالی شاهد رشد قوی 5G هستند و نفوذ در این بازارها احتمالاً تا پایان سال جاری به حدود 35 درصد خواهد رسید. با توجه به اینکه اولین راه اندازی 5G جهان در سال 2019 در ایالات متحده و کره انجام شد، منطقی است که این مناطق از نظر جذب پیشرو هستند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.