باندپهن

باندپهن ثابت

فیبرنوری

December 11, 2022
13:14 یکشنبه، 20ام آذرماه 1401
کد خبر: 141170

مدیر مخابرات منطقه گلستان: هزار و ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاهای استان ایجاد شده است

غلامعلی شهمرادی در آیین آغاز عملیات نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در گلستان، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، توجه به حوزه فناوری و ارتباطات‌ و زیزساخت های آن یکی از الزامات به شمار می رود.
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مدیر مخابرات منطقه گلستان با بیان اینکه گلستان دارای ۱۴ شهرستان و ۳۵ شهر و بیش از هزار روستاست، افزود: حدود نیمی از جمعیت شهری استان از فناوری و اینترنت برخوردار است.
 
وی ضمن یادآوری این مطلب که سرانه تولید ناخالص استان ۴۰۹ میلیون تومان است، اظهار کرد: تلاشمان بر این است که در افق ۱۴۰۴ با توسعه تکنولوژی، سرانه تولید استان به متوسط کشوری برسد.
شهمرادی تعداد مشترکان تلفن ثابت را ۶۰۰ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: همچنین در بخش تلفن همراه هم دو میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک همراه اول در استان داریم.وی ادامه داد: از ۹۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار ۸۸۳ روستا دارای اینترنت پرسرعت هستند و همچنین ۷۰۳ روستا از اینترنت خانگی بهره مند هستند که این محصول زحمات مجموعه شرکت مخابرات است.
 
مدیر مخابرات منطقه گلستان با بیان اینکه سه هزار کیلومتر فیبر نوری در نقاط مختلف استان داریم، افزود: از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاهای استان ایجاد شده است.
وی با اعلام این مطلب که ۴۲۲ روستا از ۹۳۰ روستای گلستان از شبکه فیبر نوری برخوردار هستند، افزود: ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهرهای استان و ۸۰۰ کیلومتر هم در شهرستان های استان ایجاد شده است.شهمرادی با بیان اینکه ۱۵۰ سازمان به شبکه فیبر نوری متصل هستند، گفت: از این تعداد ۶۵ سازمان دولتی و سایر سازمان ها بخش خصوصی است.
 
گلستان عزم خویش را برای صعود به بام پیشرفت جزم کرده است نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: گلستان عزم خویش را برای صعود به بام پیشرفت جزم کرده و آرام آرام در مسیر تحول قرار گرفته است.
 
غلامرضا منتظری در آئین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران در گلستان اظهار کرد: استان عزم خویش را برای صعود به بام پیشرفت جزم کرده و آرام آرام در مسیر تحول قرار گرفته است.
 
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس ادامه داد: راه و ارتباطات در پیشرفت بشر، سلامت، امنیت و آسایش بسیار دارای اهمیت است بنابراین باید به این دو زیرساخت توجه شود.
منتظری با بیان اینکه صنعت ارتباطات نیاز به شبکه ملی اطلاعات دارد، افزود: خوشبختانه امروز دولت، مجلس و شرکت مخابرات همراه شدند تا این اولویت بر زمین مانده را احیا کنند.وی آغاز عملیات نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران در گلستان را گامی موثر در جهت توسعه دانست و افزود: یکی از مزیت های این پروژه این است که ما را به استقلال و خودکفایی به ویژه در پیام رسان های داخلی تبدیل خواهد کرد.
 
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس در خاتمه یادآور شد: باید کیفیت محوری را سرلوحه کار خویش قرار دهیم، در ادامه نیز امید داریم مخابرات چتر حمایتی خویش را بیش از گذشته بر اجرای این پروژه بگشایند تا موجب رضایتمندی مردم شود.
 
افزایش تعرفه مخابرات نیاز به بسترسازی داردنماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی تعرفه ثابت را یکی از مشکلات شرکت مخابرات و کمبود منابع اعتباری این دستگاه اعلام کرد و گفت: افزایش تعرفه ها در شرایطی که در آن قرار داریم مشکلاتی را به وجود می آورد و باید به دنبال بسترسازی جدیدی باشیم.
 
عبدالجلال ایری در آئین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران در گلستان اظهار کرد: در حال حاضر درجنگ تکنولوژی قرار داریم و باید از تکنولوژی های نوین در جهت توسعه استفاده کنیم و براین اساس و شرکت مخابرات می تواند این توسعه را رقم بزند.
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گلستان با پراکنش جمعیتی روبه رو هستیم، گفت: این مسئله باعث الزاماتی برای شرکت های خدمات رسان از جمله مخابرات شده که نیاز به توجه بیشتری دارد.
 
این مقام مسئول ضمن یادآوری این نکته که تعرفه ثابت یکی از مشکلات شرکت مخابرات است که باید برای آن راهکاری یافت، افزود: افزایش تعرفه ها در شرایطی که در آن قرار داریم مشکلاتی را به وجود می آورد و باید به دنبال بسترسازی جدیدی باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.