تلفن همراه

گوشی

December 12, 2022
17:58 دوشنبه، 21ام آذرماه 1401
کد خبر: 141196

خبری از رجیستر آیفون ۱۴ نیست؛ نخرید

امید قالیباف گفت: رجیستری گوشی تلفن همراه در حوزه وزارت صمت نیست و در این زمینه گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و… مسئول هستند که باید جلسه تشکیل دهند تا زمان فرآیند رجیستری گوشی آیفون ۱۴مشخص شود.
n00280409b.jpg
وی افزود: فروشندگان و مردم از خرید و فروش کالایی که از رجیستر شدن آن اطمینان ندارند و کد رجیستری ندارد، اجتناب کنند، چرا که اگر این موبایل‌ها رجیستر نشود، به عنوان دستگاه ثانویه در شبکه ارتباطی کشور فعال نخواهد شد و قابل استفاده نیست.
 
در همین رابطه رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران نیز تاکید کرد: دولت قولی فعلاً برای ریجستر شدن ایفون ۱۴ نداده است، مردم باید مراقب سوءاستفاده گران باشند و به هیچ عنوان اقدام به خرید کالای قاچاق نکنند.
 
محمدرضا رمضان در گفت‌وگو با تسنیم، در رابطه با ریجستری آیفون 14 گفت: هنوز ریجستری آیفون 14 ممنوع است اما براساس تصمیمات گرفته شده مسافرین می‌توانند به صورت یک یا سه ماهه از گوشی‌هایی که دراختیار دارند در داخل کشور استفاده کنند.
 
وی با بیان اینکه دولت هنوز تصمیم نهایی برای تعیین تکلیف ریجستری آیفون14 صورت نگرفته است، افزود: حتی سخنگوی وزارت صنعت نیز تاکید کرده است تصمیمی‌ برای واردات آیفون 14 اتخاذ نشده و واردات این گوشی به کشور ممنوع است.
 
وی اضافه کرد: البته جلساتی برای ریجستری آیفون 14 در حال برگزاری است تا به یک راهکار در رفع مشکلات مردم و مسافران به کار گرفته شود ولی هنوز به نتیجه ای دست پیدا نکرده ایم. در همین زمینه مردم باید مراقب باشند به هیچ عنوان این گوشی که ریجستر نمی‌شود را خریداری نکنند چرا که در استفاده از آن دچار مشکل خواهند شد.
 
رمضان یکی از مشکلات اصلی صنف صوتی تصویری را تعیین مالیات‌های گران اعلام کرد و گفت: براساس قانون ما می‌توانیم از یک تا 12 درصد در کالاهای مختلف سود لحاظ کنیم اما شرایط رکودی جامعه باعث شده تا ما به حداقل سود کفایت کرده و این درصدها را رعایت نکنیم این درحالی‌ست که سازمان امور مالیاتی خواستار دریافت مالیات آن هم با رقم‌های جدید است.
 
وی افزود: در موبایل ما می‌توانیم سود 4 درصدی لحاظ کنیم اما فروشنده درنهایت کالا را با یک درصد سود می‌فروشد. به نظر می‌رسد باید در شرایط فعلی تجدیدنظرهای لازم در خصوص مالیات از واحدهای صنفی اتخاذ شود.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.