5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

فناوری

December 14, 2022
0:12 چهارشنبه، 23ام آذرماه 1401
کد خبر: 141234

بریتانیا 110 میلیون پوند برای تحقیق و توسعه 5G/6G هزینه میکند!

ICTna.ir – دولت بریتانیا در تلاش برای تسریع پیشرفت در تحقیق و توسعه 6G و 5G، با تمرکز ویژه بر Open RAN، بودجه قابل توجه ای را به سه دانشگاه و آزمایشگاه مخابرات بریتانیا تخصیص می دهد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از اینفورما، دانشگاه یورک، دانشگاه بریستول و دانشگاه ساری سهمی 28 میلیون پوندی برای توسعه فناوری 6G در هماهنگی با صنعت مخابرات داده خواهد شد و 80 میلیون پوند نیز به آزمایشگاه مخابرات بریتانیا در سولیهول تعلق خواهد گرفت. این دانشگاه‌ها با «آکادمی های پیشرو در بریتانیا» و بازیگران صنعت همکاری خواهند کرد. نام‌هایی چون نوکیا، اریکسون و سامسونگ برای این امر مطرح شده است تا اطمینان حاصل کنند که فناوری‌های شبکه آینده مانند 6G “به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بازار مخابراتی متنوع‌تر و نوآورانه‌تر را ارتقا دهد” و به دردسرها و محدودیت های فعلی شبکه پایان دهد که در آن تمام تجهیزات موجود در یک شبکه باید از یک وندور تامین شوند.
iStock-1263350241-770x285.jpg
در همین حال، 80 میلیون پوند به آزمایشگاه مخابراتی بریتانیا که اخیراً اعلام شده در سولی‌هول در وست میدلندز ساخته می‌شود، تخصیص خواهد یافت. با امضای قرارداد جدیدی با آزمایشگاه ملی فیزیک، این آزمایشگاه به عنوان یک مرکز تحقیقاتی امن برای اپراتورها، تامین کنندگان و دانشگاهها عمل خواهد کرد تا امنیت، انعطاف پذیری و عملکرد فناوری شبکه 5G و 6G را بررسی و آزمایش کنند.
به نظر می رسد یکی از اهداف آزمایشگاه مخابرات انگلستان شناسایی خطرات و آسیب پذیری های امنیت ملی در شبکه های مخابراتی و اطمینان از محافظت از تجهیزات و نرم افزارهای حیاتی در برابر حملات سایبری باشد.
دولت همچنین همکاری تحقیقاتی جدیدی را با کره جنوبی آغاز کرده است که قصد دارد به گسترش Open RAN و فناوری های مرتبط با آن سرعت بخشد. این پروژه مشترک 1.2 میلیون پوند از مالیات دهندگان بریتانیا دریافت می کند و بر بهره وری انرژی تجهیزات فنی نوظهور تمرکز خواهد کرد که از آن به عنوان یکی از موانع اصلی و بازدارنده Open RAN یاد می شود.
میشل دونلان، وزیر دیجیتال بریتانیا در این زمینه گفت: این سرمایه‌گذاری دولتی باعث می‌شود که دانشگاه‌های برتر بریتانیا به صنعت بپیوندند تا مهره‌های زیربنای شبکه‌های جدید را توسعه دهند، مشاغل ماهری ایجاد کنند که امنیت آخرین فناوری مخابراتی را آزمایش می‌کنند و اطمینان حاصل کنند که برنامه ما برای بازار متنوع‌تر و نوآورانه‌تر 5G پایدار است. این بودجه همچنین کار ما را برای تقویت زنجیره‌های تامین مخابراتی تشدید می‌کند، بنابراین دیگر به چند شرکت خاص برای توسعه و حفظ شبکه‌های 5G خود وابسته نیستیم.
اندی استریت، شهردار وست میدلندز هم در این خصوص گفت: تکنولوژی یکی از هیجان‌انگیزترین و سریع‌ترین بخش‌های در حال رشد در منطقه ما است، بنابراین خبر بسیار خوبی است که این آزمایشگاه مخابراتی بریتانیایی ۸۰ میلیون پوندی در Solihull ساخته می‌شود که اهمیت این بخش را برای ما تقویت می‌کند. اینجا در وست میدلندز؛ آزمایشگاه، طیف وسیعی از ذینفعان را گرد هم خواهد آورد تا نوآوری را هدایت کند و مشاغل جدید با کیفیت بالا برای مردم محلی ایجاد کند. با توجه به اینکه بخش فناوری ما در حال حاضر بیش از 15 میلیارد پوند ارزش دارد، نمی توانم منتظر بمانم تا ببینم این آزمایشگاه چگونه به ایجاد یک آینده هیجان انگیز در ماه ها و سال های آینده کمک می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.