باندپهن

باندپهن ثابت

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فیبرنوری

December 14, 2022
0:23 چهارشنبه، 23ام آذرماه 1401
کد خبر: 141235

مایکروسافت با خرید Lumenisity وارد صنعت فیبرنوری می‌شود

ICTna.ir – شرکت Lumenisity، یک استارت آپ فیبر هسته توخالی (HCF) در بریتانیا، توسط غول فناوری ایالات متحده مایکروسافت برای تقویت زیرساخت ابر جهانی خود خریداری شده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از اینفورما، حداقل این چیزی است که مایکروسافت در بیانیه مطبوعاتی خود می گوید. دلیل اصلی این خرید این است که «خدمت به مشتریان خدمات و پلتفرم ابری مایکروسافت با تأخیر و الزامات امنیتی سخت‌گیرانه» چنین خریدی را غیرقابل اجتناب میکرد. برخلاف تصور عمومی، مایکروسافت همچنین مراقبت های بهداشتی، تولید و خرده فروشی را به عنوان ذینفعان احتمالی فناوری فیبر پرسرعت فهرست می کند.
 
Lumenisity-Microsoft-image-770x285.jpg
 
HCF از یک لوله فیبر به جای یک رشته جامد استفاده می کند، به این معنی که نور در هوا حرکت می کند، که سرعت بالاتری را ممکن می سازد. مایکروسافت می گوید نور از طریق HCF تقریبا 50 درصد سریعتر از شیشه سیلیسی استاندارد عبور می کند. به طور خلاصه، مایکروسافت تصور می کند که داشتن این فناوری با بهبود اتصالات به مراکز داده خود، به خدمات ابری ماکروسافت یک مزیت رقابتی منحصر به فرد می بخشد.
 
Lumenisity در وبلاگی نوشت: "ما مفتخریم که توسط یک شرکت با چشم انداز مشترک خریداری شده ایم که پیشرفت ما را در فضای فیبر خالی سرعت می بخشد . این پایان آغاز است و ما هیجان‌زده هستیم که فصل جدید خود را به عنوان بخشی از مایکروسافت آغاز کنیم تا پتانسیل کامل این فناوری را برآورده کنیم و به تلاش خود برای باز کردن قابلیت‌های جدید در شبکه‌های ارتباطی ادامه دهیم".
 
Lumenisity به عنوان یک شاخه فرعی از پروژه تحقیقاتی دانشگاه ساوتهمپتون ایجاد شد. در سپتامبر 2020 از حالت مخفی خارج شد و از آن زمان مورد توجه شرکت هایی مانند BT و Mavenir قرار گرفت. با نگاهی به گذشته، این نوع خرید همیشه محتمل‌ترین راه خروج برای استارت‌آپ هایی چون این بود، چرا که انتظار ادغام آن در شبکه‌های فیبر هدف کلی همیشه دور از انتظار است. البته که قیمت خرید فاش نشده است، اما خرید Lumenisity احتمالاً هزینه زیادی برای ماکروسافت نداشته است و می تواند مایکروسافت را نسبت به رقبای ابر عمومی بزرگ خود به یک برتری قابل توجه نزدیک سازد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.