فناوری اطلاعات

December 16, 2022
17:00 جمعه، 25ام آذرماه 1401
کد خبر: 141278

وزیر ارتباطات: مسیر رسمی دریافت مشکلات خدمات وزارت ارتباطات سامانه ۱۹۵ است

به گفته وزیر ارتباطات مسیر رسمی دریافت مشکلات در خصوص خدمات ارائه شده توسط زیرمجموعه های این وزارتخانه که دارای مشترک و کاربر نهایی هستند، سامانه ۱۹۵ است.
عیسی زارع پور شب گذشته (چهارشنبه ۲۳ آذرماه) در پستی در یکی از پیام رسان های داخلی آورده است:
 
همواره در طول مسیر حرکت به سمت وزارتخانه و یا رفتن به جلسات سعی می کنم علاوه بر خواندن پیام های مردمی که از طریق پیام رسان ها برایم ارسال می شود، واژگان مرتبط با وزارتخانه و فعالیت های آن را در شبکه های اجتماعی هم جستجو کنم، چرا که گاهی برخی از مشکلاتی که کاربران در شبکه های اجتماعی بصورت عمومی بیان می کنند ممکن است در پیام های دریافتی وجود نداشته باشد و حتی در گزارش هایی که هر روز از طریق مراکز روابط عمومی و ارزیابی عملکرد ارائه می شود هم دیده نشود.
 
امروز پس از پایان جلسه دولت و در مسیر برگشت به دفترم متوجه شدم یکی از هموطنان از دیر رسیدن مرسوله پستی خود گله مند است، بلافاصله اسکرین شات توییت ایشان را جهت پیگیری برای مدیرعامل شرکت پست ارسال کردم.
 
با پیگیری شرکت پست مشخص شد مرسوله به دست ایشان رسیده است اما با تاخیر دو روزه! مقرر شد طبق قوانین غرامت دیرکرد به ایشان پرداخت شود، یکی دیگر از هموطنان هم به علت مشکل در بارگزاری یک فایل ویدئویی من را مورد لطف قرار داده بود که اسکرین شات مشکل ایشان را هم جهت پیگیری برای رییس سازمان تنظیم مقررات ارسال کردم که آن هم در حال پیگیری است.
 
پ ن:۱-منطقا این روش برای حل مشکلات همه هموطنان امکانپذیر نیست، اما دو جنبه مثبت دارد: اول اینکه مردم می دانند که مسئولین در جریان مشکلات آنها قرار می گیرند، دوم اینکه معاونین وزارتخانه هم متوجه می شوند رسیدگی به مشکلات مردم وظیفه اصلی آنهاست و وقتی می بینند من شخصا هم پیگیری می کنم آنها نیز به تبع آن اهتمام بیشتری در این زمینه می ورزند.
 
۲-مسیر رسمی دریافت مشکلات در خصوص خدمات ارائه شده توسط زیرمجموعه های این وزارتخانه که دارای مشترک و کاربر نهایی هستند، سامانه ۱۹۵ است که هم بصورت تلفنی و هم در قالب پورتال ۱۹۵.ir برای عموم مردم در دسترس است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.