اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

December 16, 2022
23:02 جمعه، 25ام آذرماه 1401
کد خبر: 141282

لزوم اقدام فوری آفکام در مورد قیمت گذاری عمده فروشی شبکه فیبر اوپن ریچ

ICTna.ir – اپراتور بریتانیایی Openreach با برنامه قیمت گذاری جدید برای دسترسی عمده فروشی به شبکه فیبر خود، که یک چالش برای تنظیم کننده آفکام است، هرگز همه در صنعت مخابرات بریتانیا را خوشحال نمی کرد.
 
Openreach-Electric-Vans-GW0G6395_PR-1-770x285 (1).jpg
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از اینفورما، رئیس فعلی روز چهارشنبه طرح قیمت گذاری Equinox 2 را برای بررسی به Ofcom ارسال کرد. به طور خلاصه، این به معنای کاهش قیمت‌ها برای ISP‌های خرده‌فروشی است که می‌خواهند به شبکه فیبر به محل (FTTP) اوپن ریچ دسترسی داشته باشند، مشروط بر آنکه مایل به امضای قراردادهای بلندمدت در این زمینه با اوپن ریچ باشند.
 
لوتز شولر، مدیر عامل Virgin Media O2 در بیانیه ای ایمیلی در این خصوص هشدار دا که برای جلوگیری از به خطر انداختن سرمایه گذاری برنامه ریزی شده و آینده و حفظ رقابت منصفانه، حیاتی است که این پیشنهادات قیمت عمده فروشی به طور کامل مورد بررسی قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که Openreach از قدرت و تسلط خود در بازار برای قفل کردن ارائه دهندگان و جلوگیری از تغییر آن ها به شبکه های دیگر استفاده نمی کند. 
 
همانند طرح اولیه Equinox که در اکتبر 2021 وارد بازار شد، و همانطور که شولر تصریح می کند، اپراتورهای شبکه رقیب نگران توانایی خود برای ثبت نام مشتریان خرده فروشی در صورتی که Openreach مجاز به اصرار بر قراردادهای طولانی باشد، هستند. این در مورد قیمت نیست، در مورد یک بن بست اساسی در عمده فروشی است. صنعت ارتباطات بریتانیا انتظار داشت که Openreach در چند ماه گذشته Equinox را تغییر دهد.
 
مهمترین مخالف این طرح جدید عمده فروشی، CityFibre است که از سال گذشته بیشترین مخالفت در خصوص Equinox را از خود نشان داد. 
 
هفته گذشته، عمده‌فروش فیبر ، شکایتی از قانون رقابت با اداره ارتباطات و بازار (CMA) و Ofcom علیه Openreach به دلیل تلاش‌های ادعایی‌اش برای بیرون راندن رقابت از بازار با طرح Equinox، که قبلاً به دنبال متقاعد کردن آفکام از طریق دادگاه تجدیدنظر رقابت بود، ارائه کرد. 
 
گرگ مس، مدیرعامل CityFibre در این خصوص گفت: BT Openreach رفتارهایی را بعنوان یک اپراتور مسلط (SMP) با استفاده از قدرت و مزایای بازار خود برای حفظ تسلط خود نشان می دهد. برنامه عمده فروشی موسوم به Equinox تنها یکی از آن اهرم‌ها است. یک سیاست قیمت‌گذاری که برای قفل کردن مشتریان کاملاً وابسته‌اش و جلوگیری از تغییر آن‌ها به رقبای سریع‌تر، ارزان‌تر و مطمئن‌تر طراحی شده است.
 
مِش از هجوم اخیر سرمایه گذاری به فیبر بریتانیا خبر داد و خاطرنشان کرد که سرمایه گذاران سزاوار اعتماد قیمت گذاری بلندمدت و شرایط بازی برابر هستند. او گفت: "BT Openreach نباید قبل از بلوغ بازار فیبر، رقابت را در نطفه خفه کند."
 
اما از سوی دیگر Openreach به طور طبیعی تاکید میکند که معتقد است Equinox 2 برای بازار بریتانیا خوب است و تلاش های خود را برای اتصال خانه ها و مشاغل به فیبر در سریع ترین زمان ممکن متمرکز میکند.
 
کیتی میلیگان، مدیر ارشد بازرگانی اوپن ریچ در خصوص این اعتراضات گفت: ما به تمایل مشتریان خود برای قیمت‌های پایین‌تر و اطمینان بلندمدت پاسخ داده‌ایم. این پیشنهادات آنها را به طور انحصاری به Openreach متعهد نمی‌کند، اما در کنار ردیف‌های جدید و سریع‌تر ما، ما مطمئن هستیم که به آنها کمک می‌کند به حمایت و خوشحالی مشتریان خود در یک بازار بسیار رقابتی ادامه دهند.
 
رگولاتور بریتانیا روز چهارشنبه تأیید کرد: بررسی خواهیم کرد که آیا پیشنهاد اعلام شده نگرانی‌های رقابتی را ایجاد می‌کند که نیاز به مداخله دارد یا نه. انتظار می‌رود تا ماه فوریه رایزنی درباره این موضوع منتشر شود که به ذینفعان 30 روز فرصت می‌دهد تا پاسخ دهند.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.