اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 17, 2022
14:09 شنبه، 26ام آذرماه 1401
کد خبر: 141294

استخراج رمزارز در آزور مایکروسافت ممنوع شد

مایکروسافت به دلیل نگرانی از آسیب دیدن خدمات آنلاین خود و فعالیت‌های کلاهبرداری، استخراج رمزارز در خدمات ابری آزور را رسما ممنوع کرد.
 
به گزارش ایسنا، مایکروسافت با به‌روزرسانی شرایط مجوز جهانی برای خدمات آنلاین که عمدتا مربوط به پلت‌فرم ابری آزور است، تاکید کرد استخراج رمزارز بدون موافقت این شرکت، ممنوع است.
 
 
مایکروسافت در پاسخ به پرسشی از سوی وب سایت رجیستر، اعلام کرد: این شرکت نگران خطرات چنین فعالیت‌هایی برای زیرساخت خود است. استخراج رمزارز ممکن است باعث مختل شدن یا حتی فلج شدن خدمات آنلاین و فعالیت کاربران سرویس آزور شود. بعلاوه، استخراج رمزارز همواره با کلاهبرداری سایبری و حملات برای دسترسی غیرمجاز  و استفاده از منابع مشتریان، مرتبط است. با این حال، مایکروسافت تاکید کرد ممکن است استخراج رمزارز را به منظور آزمایش و انجام پژوهش برای شناسایی امنیتی، مورد بررسی قرار دهد.
 
مایکروسافت تنها شرکتی نیست که استخراج رمزارز را در پلت‌فرم ابری خود ممنوع می‌کند. گوگل کلود، اورکل و او اچ وی کلود، استخراج رمزارز را ممنوع کرده اند و شرکت خدمات وب آمازون اجازه می‌دهد مشترکان پولی این فعالیت را انجام دهند.
 
بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، مایکروسافت استخراج رمزارز را برای کاربران خدمات رایگان ممنوع کرده بود و اکنون این ممنوعیت را به مشترکان پولی گسترش داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.