اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

December 17, 2022
14:29 شنبه، 26ام آذرماه 1401
کد خبر: 141304

اپل با بهمنی از فروشگاه های اپ روبرو می شود؟

کارشناسان پیش بینی می کنند پس از اجازه نصب فروشگاه های اپ طرف سوم روی دستگاه های iOS ، انبوهی از آنها مانند بهمن به بازار سرازیر می شوند و به رقبایی بالقوه برای اپ استور تبدیل می شوند.
 
به گزارش مهر به نقل از رویترز، در حالیکه اپل آماده می شود تا در اتحادیه اروپا اجازه دهد فروشگاه های اپلیکیشن مختلف روی دستگاه هایش نصب شوند، رقبای این شرکت خود را آماده می کنند تا جایگزینی برای «اپ استور» شوند.
 
قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) اپل و گوگل را مجبور می کند فضایی برای فروشگاه های اپ طرف سوم در دستگاه هایی با سیستم عامل iOSو اندروید فراهم کنند.
 
تحت این قانون که طی دو سال آینده اجرایی می شود، فروشگاه های اپ طرف سوم از روشی ساده تر به دستگاه های آیفون و اندروید نفوذ می کنند.
 
از سوی دیگر با اجرایی شدن بندهای مختلف این قانون، رقبایی از استارت آپ های کوچک تر گرفته تا آمازون و مایکروسافت ممکن است سعی کنند مشتریان و توسعه دهندگان اپ را از اپل و گوگل بربایند.
 
بن وود مدیر ارشد بازاریابی در شرکت تحلیلی «سی سی اس اینسایت» پیش بینی می کند انبوهی از فروشگاه های اپ مانند یک بهمن در آینده نزدیک وارد بازار شوند.
 
او در این باره می گوید: اکنون همه شرکت ها تمایل به فعالیت در این حوزه دارند و همه آنها دیگر نمی خواهند کمیسیونی به اپل پرداخت کنند که در حقیقت آن را نوعی «مالیات» می دانند.
 
هم اکنون کاربران اندروید می توانند تمام اپلیکیشن ها را از منابع جایگزین گوگل پلی روی دستگاه هایشان نصب کنند. اما برای انجام این کار باید برخی تنظیمات امنیتی دستگاه هایشان را خاموش کنند.
 
به نظر می رسد کوتاه آمدن اپل در خصوص اجازه فعالیت به فروشگاه های اپلیکیشن در اتحادیه اروپا، نشانه ای از برد برخی پیشروان صنعت فناوری مانند ایلان ماسک (مدیر ارشد اجرایی توئیتر) و دانیل اک (مدیر ارشد اجرایی اسپاتیفای) باشد. هر دو آنها از پرداخت کمیسیون ۳۰ درصدی به اپل از طریق اپ استور گله داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.