بازی

فناوری اطلاعات

December 17, 2022
15:18 شنبه، 26ام آذرماه 1401
کد خبر: 141314

بازی موبایل هیولاکشی ویچر از دسترس خارج می‌شود

استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) به تازگی اعلام کرده که بازی موبایلی The Witcher: Monster Slayer را در سال آینده از دسترس خارج خواهد کرد.
برنامه‌‌ریزی برای پایان دادن به پشتیبانی از این بازی پس از اینکه شرکت سازنده در ماه اکتبر اعلام کرد که بر کار و تجارت اصلی خود یعنی توسعه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها تمرکز خواهد کرد، تایید شد و به نظر می‌رسد که پروژه‌های موبایلی قرار است با همکاری استودیوهای خارجی انجام شود. گفتنی است که The Witcher: Monster Slayer در جولای ۲۰۲۱ برای پلتفرم‌های اندروید و iOS منتشر شد. این بازی نقش‌آفرینی رایگان مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده است.
 
این بازی در تاریخ ۳۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (۱۱ بهمن ۱۴۰۱) از گوگل‌پلی و اپ استور حذف خواهد شد و در ۳۰ ژوئن سال آینده (۹ تیر ۱۴۰۲) دسترسی به بازی برای همه‌ی بازیکنان به نوعی غیرفعال خواهد شد. انتظار می‌رود که توسعه‌دهنده‌ی بازی، یعنی استودیوی داخلی Spokko در تیم و شرکت‌های بزرگ‌تری قرار گیرد تا پروژه‌های دیگری را انجام دهد.
در ماه اکتبر، سی‌دی پراجکت رد برنامه‌ی خود را برای آینده‌ای نزدیک، از جمله دنباله‌ی سایبرپانک ۲۰۷۷، سه‌گانه‌ای جدیدی از سری ویچر به همراه اسپین‌آف‌هایی از آن و یک آی‌پی جدید آشکار کرد. در این میان گفته شده که پشتیبانی از بازی Gwent: The Witcher Card Game به عنوان اثر رایگانی که به طور رسمی در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، نیز سال آینده به پایان می رسد. البته سی‌دی پراجکت رد قرار نیست که آن را از دسترس خارج کند.
 
در نهایت طبق آمار منتشر شده از فروشگاه گوگل پلی، بازی The Witcher: Monster Slayer در ۱۷ ماه اول انتشار خود بین یک تا پنج میلیون بار دانلود شده است و در حال حاضر بر اساس بیش از ۷۳۰۰۰ نقد، امتیاز ۲.۹ ستاره را کسب کرده است. متاسفانه اپ استور اپل دیگر آمار دانلود را ارائه نمی‌کند، اما این واقعیت که نسخه‌ی iOS بازی تنها ده‌ها نقد از کاربران دریافت کرده، نشان می‌دهد که بازی در جامعه‌ی بازیکنان آیفون چندان محبوبیتی نداشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.