فناوری اطلاعات

December 17, 2022
18:38 شنبه، 26ام آذرماه 1401
کد خبر: 141326

تمام NFTهای دونالد ترامپ با مجموع ارزش 4.5 میلیون دلار در کمتر از یک روز فروخته شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده اخیراً از مجموعه NFT خود که شامل 45 هزار کارت معاملاتی می‌شود، رونمایی کرد. حالا کمتر از یک روز پس از فروش اولیه، گفته می‌شود که آیتم‌های این …
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده اخیراً از مجموعه NFT خود که شامل 45 هزار کارت معاملاتی می‌شود، رونمایی کرد. حالا کمتر از یک روز پس از فروش اولیه، گفته می‌شود که آیتم‌های این مجموعه به‌طور کامل فروخته شده‌اند و حدود 4.5 میلیون دلار پول از فروش آن‌ها به‌دست آمده است.
 
طبق داده‌های OpenSea، در زمان نگارش این خبر، حجم معاملات مجموعه NFT ترامپ بیشتر از 2300 اتریوم (ETH) یا تقریباً 2.7 میلیون دلار است. قیمت کف آن نیز حدود 0.2828 اتریوم یا تقریباً 333 دلار است که نسبت به قیمت اولیه آن (99 دلار) نزدیک به چهار برابر بیشتر شده.
برخی توکن‌های این مجموعه با قیمت بسیار بیشتری به فروش می‌رسند. به عنوان مثال یکی از این کارت‌ها که چهل‌و‌پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا را همراه با یک مشعل در دست خود در مقابل مجسمه آزادی نشان می‌دهد، هم‌اکنون با قیمت 20 اتریوم یا حدود 24,000 دلار فروخته می‌شود.
 
طبق داده‌های Dune Analytics، نزدیک به 13 هزار کاربر پس از انتشار این مجموعه، 3.5 توکن مینت یا ضرب کرده‌اند. علاوه بر این، 115 مشتری 45 ان‌اف‌تی خریداری کرده‌اند و همان‌طور که اعلام شده بود، با خرید این مقدار، برنده بلیت یک شام با ترامپ شده‌اند. همچنین 17 نفر 100 ان‌اف‌تی خریداری کرده‌اند که طبق سایت مجموعه ترامپ، حداکثر مقدار مجاز برای ضرب است.
 
در‌حال‌حاضر 1000 ان‌اف‌تی این مجموعه در یک کیف پول چند امضایی Gnosis Safe نگهداری می‌شوند که به‌نظر می‌رسد که ترامپ از فروش ثانیه NFTها بهره مالکانه دریافت می‌کند.
 
NFTهای ارائه‌شده توسط رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، عملاً کارت‌های دیجیتالی هستند که او را به‌عنوان یک فضانورد، راننده ماشین مسابقه، گاوچران و ابرقهرمان نشان می‌دهند و توسط ترامپ به‌عنوان «در رابطه با زندگی و کار من» توصیف شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.