فناوری اطلاعات

December 20, 2022
17:45 سه شنبه، 29ام آذرماه 1401
کد خبر: 141409

مرکز نوآوری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به زودی راه اندازی می شود

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارایه گزارشی از اقدامات و برنامه های این پژوهشگاه، از راه اندازی مرکز نوآوری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز زنجیره بین پژوهشگاه و پارک فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات تکمیل می شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید محمد رضوی زاده رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز (دوشنبه) صبح برگزار شد، با اشاره به تاریخچه ای از تشکیل و فعالیت این پژوهشگاه در سال های گذشته، گفت: هم اکنون پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ماموریت دیدبانی و مغز متفکر و پیشران صنعت به فعالیت خود ادامه می دهد.
 
وی در ادامه گزارشی از اولویت ها و برنامه های پژوهشگاه ارائه کرد و درباره اقداماتی که در حوزه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده، افزود: 30 پروژه برای شبکه ملی اطلاعات در این پژوهشگاه تعریف شده است و 5 پروژه با شرکت ها و سازمان های تابعه و 5 پروژه نیز با دستگاه های خارج از وزارت ارتباطات در حال انجام است.
 
رضوی زاده به برنامه های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش ارتباط با دانشگاه نیز اشاره ای کرد و گفت: 15 قرار داد مشاوره ای با تیم های دانشگاهی و حمایت از پایان نامه های دانشگاهی، برخی از برنامه های این حوزه برای ارتباط با دانشگاه است.
وی راه اندازی مرکز نوآوری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را یکی دیگر از برنامه های پژوهشگاه عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این مرکز زنجیره بین پژوهشگاه و پارک فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات تکمیل می شود.
 
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به تشکیل شبکه آزمایشگاهی این پژوهشگاه نیز اشاره ای کرد و گفت: این پژوهشگاه به غیر آزمایشگاه های خود، آزمایشگاه های دیگری هم در دانشگاه های کشور تجهیز کرده است که با راه اندازی شبکه آزمایشگاهی، امکان سرویس دهی بهتر این آزمایشگاه ها فراهم می شود.
 
باید نتیجه علم و تحقیقات در خدمت مردم قرار گیرد
در ادامه این مراسم حسن سالاریه سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران نیز در سخنانی با اشاره تحویل محصول ترانسپوندر به پژوهشگاه فضایی از طرف پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: مخابرات و ارتباطات فضایی در دنیا در حال تغییر و تحول اساسی است و ارتباطات فضاپایه از لایه لئو به لایه ژئو در حال تغییر است.
 
وی با اشاره به تولید ترانسپوندر، این پروژه را نخستین گام برای ارتباطات فضای پایه دانست و افزود: این مسیر با طراحی و ساخت نمونه پروازی آن ادامه پیدا می کند.
سالاریه با تاکید به اینکه یک پژوهشگر در هرجایی باید دغدغه رفع مشکلات کشور را داشته باشد، گفت: باید علم و تحقیقات در مسیر حل مسائل و نیازهای کشور باشد و نتیجه آن در خدمت مردم قرار گیرد.
بنابه این گزارش، امروز (دوشنبه) در مراسمی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات که با حضور وزیر ارتباطات و تعدادی از معاونان و روسای سازمان ها و شرکت های تابعه برگزار شد، از پژوهشگران برتر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تقدیر شد.
 
همچنین در این مراسم، محصول ترانسپوندر که توسط پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ساخته شده بود در حضور وزیر ارتباطات رونمایی و تحویل سازمان فضایی ایران شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.