اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

December 20, 2022
22:02 سه شنبه، 29ام آذرماه 1401
کد خبر: 141418

گیت جدید اینترنت اشیا ماهواره ای در آفریقا در حال تست است

 
ICTna.ir – گراند کنترل گیت وی جدید اینترنت اشیا ماهواره ای را توسعه داده و آن را در آفریقای مرکزی به عنوان بخشی از تمرینی برای مبارزه با شکار غیرقانونی حیات وحش در معرض خطر، تحت نظارت آزمایش قرار داده است.
 
iStock-1358839342-770x285.jpg
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از اینفورما، Ground Control که خود را به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات ارتباطاتی حیاتی مبتنی بر ماهواره، IoT و M2M معرفی می‌کند، با سازمانی به نام Digital Forest UK برای استقرار دروازه جدید اینترنت اشیا خود در گابن در آفریقای مرکزی همکاری جدیدی آغاز کرده است. قرار است این دروازه انتقال کارآمدتر «بیگ دیتا از مکان‌های بسیار دور» را برای ارائه «انتقال مبتنی بر پیام با هزینه کم‌تر» امکان‌پذیر کند.
 
در آزمایشی، دروازه اینترنت اشیا ماهواره ای Digital Forest را قادر ساخت تا پیام های دو طرفه را از طریق چیزی به نام RockREMOTE در سیستم های خود ادغام کند، که 100 کیلوبایت داده را در هر پیام منتقل می کند (ظاهراً برای تصاویر فشرده به اندازه کافی بزرگ است).
 
آن‌ها سپس می‌توانستند تصاویر ماهواره‌ای را در زمان واقعی به محیط‌بان‌هایی که وظیفه داشتند شکارچیان غیرقانونی را دستگیر کنند، مخابره کنند، در حالی که پیش از این روش‌های تصویربرداری آن تنها به آنها اجازه می‌داد تا داده‌ها را به صورت گذشته‌نگر تجزیه و تحلیل کنند – احتمالاً تا آن زمان شکارچیان غیرقانونی به آنجا رفته بودند.
 
Alastair MacLeod، مدیر عامل Ground Control، گفت: "دروازه جدید ماهواره ای اینترنت اشیاء به بسیاری از سوالاتی که برای چندین سال مطرح شده است پاسخ می دهد، یعنی جمع آوری و انتقال محموله های بزرگتر داده بدون هزینه های سنتی مرتبط." این در درجه اول به این دلیل است که RockREMOTE برای بسته‌بندی و فشرده‌سازی پیام‌ها قبل از انتقال کار می‌کند تا میزان داده ارسالی را به حداقل برساند. علاوه بر این، از آنجایی که داده‌ها در صورت تقاضا منتقل می‌شوند، انرژی کمتری مصرف می‌کند و برای تجزیه و تحلیل داده‌های حیاتی ماموریت از مکان‌های شدید و دور ایده‌آل است.
 
رابین Whytock، برای Digital Forest UK اضافه کرد: «ما سال‌ها با Ground Control کار کرده‌ایم و محصولات و خدمات پشتیبانی آن‌ها هرگز نتوانسته‌اند ارائه دهند. کار با شرکتی که تمام جنبه‌های محصولاتشان را طراحی، می‌سازد و پشتیبانی می‌کند، بسیار اطمینان‌بخش است.»
 
همه چیز خوب است، و از این ایده حمایت می کند که بهبود/فناوری اتصال ماهواره ای مقرون به صرفه تر و محصولات مختلف comms در اطراف آن می تواند مشکلات بسیار خاص و ویژه در سراسر جهان را هدف قرار دهد و راه حل هایی ارائه دهد.
 
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، طی چند سال گذشته تغییراتی در بخش اتصال ماهواره‌ای ایجاد شده است، به طوری که بسیاری از شرکت‌ها اکنون به یک شکل یا شکل درگیر هستند، از جمله  Rakuten ،  OneWeb ،  Amazon ،  Lynk ،   T- Mobile ،  SpaceX ،  Nokia ،  Eutelsat ،  Telefónica، Sateliot،  Inmarsat ،  GalaxySpace ،  Boeing ،  Verizon ، و  Softbank .
 
هر چقدر هم که بازار از نظر تجاری بزرگ باشد، باید دید – چیزی شبیه به مثال بالا مطمئناً نمی‌تواند خیلی مقیاس‌پذیر باشد. که خوب است، اما با توجه به حجم زیادی از شرکت‌ها که پول زیادی را به این فضا می‌ریزند، این سوال پیش می‌آید که چه تعداد از آنها می‌توانند به سود برسند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.