تلفن همراه

گوشی

December 21, 2022
14:14 چهارشنبه، 30ام آذرماه 1401
کد خبر: 141436

ساخت آیفون SE 4 احتمالا لغو شده است

مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، ساعاتی قبل اعلام کرد که بر اساس اعلام منابع آگاه، اپل ساخت آیفون SE 4 را لغو کرده یا در بهترین حالت در سال ۲۰۲۴ که قرار بود این گوشی راهی بازار شود، شاهد عرضه‌ی آن نخواهیم بود. او بر این باور است که این تصمیم به دلیل تقاضای پایین‌تر از حد انتظار برای گوشی‌هایی مانند آیفون SE 3، آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۴ پلاس اتخاذ شده است.
طبق گزارش‌های منتشر شده، این گوشی قرار بود با طراحی مشابه آیفون XR راهی بازار شود که این تغییر در طراحی به معنای بالا رفتن هزینه‌های ساخت آن است و بنابراین مدیران ارشد اپل در حال تجدیدنظر استراتژی خود در قبال این گوشی هستند. با توجه به اینکه شرکت‌ها خود را برای رکود اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ آماده می‌کنند، پایین آوردن هزینه‌های غیر ضروری مربوط به ساخت گوشی‌های جدید، اپل را در موقعیت بهتری برای برخورد با این چالش‌ها قرار می‌دهد.
 
در ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی در مورد آیفون SE 4 منتشر شده است. همانطور که گفتیم این گوشی قرار بود از طراحی مدرنی بهره ببرد. البته در مورد بهره‌گیری آن از فیس آی‌دی گزارش موثقی منتشر نشده و برخی منابع احتمال قرارگیری حسگر اثر انگشت در دکمه‌ی پاور این گوشی را مطرح کرده بودند.
 
از بین دیگر ویژگی‌های فاش شده از این گوشی می‌توانیم به استفاده از نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD یا اولد اشاره کنیم که در بخش فوقانی آن ناچ معروف گوشی‌های اپل قرار دارد. گفتنی است بعد از فروش پایین سری آیفون مینی، اپل تولید آیفون ۱۲ و ۱۳ مینی را متوقف کرد و حالا هم گزارش‌های زیادی در مورد فروش پایین آیفون ۱۴ پلاس مطرح شده است. بنابراین اپل تصمیم گرفته برای سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ تمرکز خود را به ساخت آیفون‌های پرچم‌دار معطوف کند و شاید تا چند سال دیگر بعد از کاهش قیمت قطعات، اپل بار دیگر فعالیت خود را برای ساخت گوشی‌های ارزان‌تر از سر بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.