لبه تکنولوژی

December 22, 2022
15:41 پنجشنبه، 1ام دیماه 1401
کد خبر: 141469

عرضه توالت هوشمند مجهز به پخش موسیقی و نورپردازی

توالت مجهز به دستیار هوش مصنوعی الکسا(Alexa) موسوم به Numi ۲.۰ هنگام استفاده، موسیقی و نورپردازی دارد، اما قیمت چشمگیری هم دارد.
62463697.jpg
به گزارش دیلی میل، فناوری هوشمند در چند سال گذشته به یک ویژگی عادی در زندگی ما تبدیل شده است و همه چیز از خودرو، یخچال و حتی ماشین لباسشویی ما را تحت تاثیر قرار داده است.
 
اکنون از امروز حتی می‌توان یک توالت هوشمند در خانه خود نصب کرد که به دستیار صوتی هوشمند الکسا، نور ال‌ای‌دی و یک بلندگو مجهز است و البته حدود ۱۰ هزار پوند قیمت دارد.
 
توالت هوشمند Numi ۲.۰ اولین بار توسط شرکت Kohler مستقر در ویسکانسین آمریکا در نمایشگاه CES در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، اما اکنون بالاخره به بازار عرضه شده است.
 
این توالت هوشمند همچنین مجهز به گرمکن لوکس، شستشوی خودکار و باز و بسته شدن خودکار درب و همچنین یک خشک کن باد گرم برای پایین تنه کاربر است.
 
کاربران می‌توانند از طریق بلوتوث به برنامه Kohler Konnect برای استفاده از گزینه‌های پخش موسیقی وصل شوند و از تمام ویژگی‌های دیگر آن از طریق یک کنترل از راه دور استفاده کنند.
 
این توالت همچنین دارای یک شلنگ داخلی است که دما، موقعیت و فشار آن قابل تنظیم است.
 
بسیاری از ویژگی‌های این توالت هوشمند بر تمیز کردن آن پس از استفاده تمرکز دارند که شامل لامپ‌های فرابنفش برای تمیز کردن درون توالت و یک دستگاه مه‌پاش خودکار برای حذف هر گونه باقیمانده ادرار یا مدفوع روی کاسه توالت است.
 
شرکت سازنده می‌گوید نشیمن‌ این توالت دارای محیطی آبگرم مانند هستند که تجربه کاربر را از رفتن به سرویس بهداشتی تا حد امکان آرامش‌بخش می‌کند.
 
اما این تجربه آرامش‌بخش هزینه بالایی دارد، چرا که هزینه خرید این توالت هوشمند حدود ۱۱۵۰۰ دلار است.
 
این توالت فرنگی در اختیار توزیع کنندگان قرار گرفته است و در روزهای آینده برای خرید مستقیم در دسترس خواهد بود.
 
البته این اولین توالت هوشمندی نیست که می‌تواند شگفت انگیز باشد، چرا که برخی از توالت‌های هوشمند امروزی حتی قادر به تشخیص بیماری‌های مختلف با بررسی مدفوع و ادرار کاربران هستند.
 
به عنوان مثال توالت هوشمند Neorest NX۲ ساخته شرکت Toto را می‌توان با قیمت ۱۳ هزار دلار خریداری کرد و بسته به اینکه چه کسی روی آن می‌نشیند، می‌تواند توالت را بالا و پایین کند.
 
این توالت هوشمند نیز مانند Numi ۲.۰ می‌تواند به تنهایی یا از طریق کنترل از راه دور شستشو شود. سپس کاربران می‌توانند از سیستم خشک کن برای خشک کردن خود قبل از بلند شدن استفاده کنند.
 
این توالت هوشمند دارای یک سیستم چرخش آب قدرتمند موسوم «تورنادو فلاش» است که در آن آب قبل از پایین رفتن به سوی فاضلاب، چندین بار دور کاسه پاشیده می‌شود و در نتیجه توالت تمیزتری نسبت به بسیاری از توالت‌ها ایجاد می‌شود. سپس از نور فرابنفش ۲۲۰ نانومتری برای زدودن آلودگی‌های میکروسکوپی باقی مانده در کاسه توالت استفاده می‌کند.
 
توالت‌های هوشمند دیگر کاربردهای ویژه‌تری دارند. به عنوان مثال، دانشگاه استنفورد از دوربین‌ها، نوارهای آزمایش و حسگرها برای شناسایی علائم هشدار دهنده ۱۰ بیماری از جمله سرطان، دیابت و بیماری قلبی از روی مدفوع و ادرار استفاده می‌کند. این دستگاه از یک اسکنر اثر انگشت بر روی فلاش تانک برای تشخیص تفاوت بین کاربران مختلف استفاده می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.