تلفن همراه

گوشی

December 23, 2022
13:28 جمعه، 2ام دیماه 1401
کد خبر: 141482

همه مدل‌های گلکسی S23 احتمالاً به نسخه اورکلاک Snapdragon 8 Gen 2 مجهز می‌شوند

به‌نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم دارد هر سه‌مدل گلکسی S23 را به نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 مجهز کند.
 
سال ۲۰۲۲ برای طرفداران نسخه‌ی اسنپدراگون خانواده‌ی گلکسی S سامسونگ بسیار خوب بود؛ زیرا این شرکت سری گلکسی S22 را تقریباً در همه‌ی مناطق جهان غیر از اروپا، با تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 عرضه کرد. طبق خبرهایی که تاکنون منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد غول فناوری کره‌ی جنوبی قصد دارد این روند را درمورد سری گلکسی S23 نیز تکرار کند و انتظار می‌رود این گوشی‌ها فقط با سیستم-روی-چیپ‌های اسنپدراگون روانه‌ی بازار شوند. این درحالی است که نسخه‌ی جدید تراشه‌ی پرچمدار اگزینوس سامسونگ نیز دردست ساخت است.
 
به گزارش SamMobile، سری گلکسی S23 از نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 بهره خواهند برد. این موضوع چند هفته قبل، یعنی زمانی‌که مدل اولترا نسل بعدی پرچم‌داران سامسونگ در وب‌سایت بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شد، به تأیید رسید. اکنون خبر جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد همه‌ی مدل‌های این گوشی به نسخه‌ی اورکلاک تراشه‌ی مذکور مجهز خواهند شد.
 
امیدواریم نسخه‌ی اورکلاک Snapdragon 8 Gen 2 تأثیر زیادی روی عمرباتری نداشته باشد.
 
اگرچه به‌نظر می‌رسد همه‌ی مدل‌های گلکسی S23 از تراشه‌ی یکسان بهره خواهند برد، اما اولین امتیازات فاش‌شده از بنچمارک نسخه‌ی استاندارد این گوشی به‌میزان درخورتوجهی پایین‌تر از امتیاز مدل اولترا است. علاوه‌براین طبق برخی گزارش‌های اخیر مدل‌های غیر اولترای این سری از گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ از سیستم خنک‌کننده‌ی محفظه‌ی بخار بهره نخواهند برد و شاید به‌همین دلیل، مدیریت گرما در این مدل‌ها درسطح نسخه‌ی اولترا بهینه نباشد.
 
درهرصورت، ظاهراً سامسونگ تصمیم دارد هر سه‌مدل گلکسی S23 را با نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 عرضه کند. فرکانس مدل استاندارد این تراشه حداکثر می‌تواند به ۳٫۱۹ گیگاهرتز برسد اما بنچمارک گلکسی S23 و S23 اولترا نشان می‌دهد فرکانس پردازنده‌ی این گوشی‌ها حداکثر ۳٫۳۶ گیگاهرتز است. علاوه‌براین فرکانس پردازنده‌ی گرافیکی این سیستم-روی-چیپ در نسل بعدی پرچم‌داران سامسونگ افزایش یافته و به‌جای ۶۸۰ مگاهرتز روی ۷۱۹ مگاهرتز تنظیم شده است.
 
امیدواریم نسخه‌ی اورکلاک Snapdragon 8 Gen 2 تأثیر زیادی در مصرف باتری نداشته باشد. با مشاهده‌ی عملکرد Snapdragon 8+ Gen 1 در گلکسی زدفولد ۴ و گلکسی زدفلیپ ۴، مشتاقانه منتظریم تا ببینیم پردازنده‌ی پرچم‌دار جدید کوالکام در سری S23 سامسونگ چه عملکردی ارائه خواهد داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.