تلفن همراه

گوشی

December 23, 2022
14:25 جمعه، 2ام دیماه 1401
کد خبر: 141484

افشای نقشه‌راه محصولات پیکسل؛ گوگل تا 2025 از چه گوشی‌های هوشمندی رونمایی می‌کند؟

گوگل سال آینده میلادی از اولین گوشی تاشو خود رونمایی می‌کند و در 2024 با دو گوشی به جنگ آیفون پرو و پرو مکس می‌رود.
 
چند سالی می‌شود که گوشی‌های پیکسل از میان‌رده گرفته تا پرچمدار در بازار حضور دارند و گوگل سعی کرده است با ویژگی‌های مختلف، آن‌ها را از سایر محصولات بازار متمایز کند. حالا شاهد افشای نقشه‌راه گوگل برای سال‌های 2023 تا 2025 هستیم که ما را با گوشی‌های آینده پیکسل آشنا می‌کند.
 
طبق این نقشه‌راه، سال آینده میلادی گوگل از پیکسل 7a با اسم رمز lynx و پیکسل فولد با اسم رمز felix رونمایی خواهد کرد. این محصولات در کنفرانس Google I/O 2023 در ماه آوریل یا مه معرفی خواهند شد. در حالی که برخی گزارش‌ها از گوشی تاشو گوگل با نام پیکسل نوت‌پد یاد کرده بودند، ظاهراً درنهایت این محصول با نام پیکسل فولد از راه می‌رسد.
پیکسل 7a، گوشی میان‌رده بعدی گوگل احتمالاً با قیمت یکسان با نسل کنونی‌اش یعنی 449 دلار روانه بازار می‌شود. این محصول به نمایشگر 90 هرتزی مجهز می‌شود و از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. پیکسل فولد، اولین گوشی گوگل هم احتمالاً با قیمت 1799 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.
 
گوشی‌های پیکسل گوگل تا سال 2025
البته سال آینده میلادی تنها شاهد معرفی پیکسل 7a و فولد نخواهیم بود و جانشینان سری پیکسل 7 هم از راه می‌رسند. ظاهراً پیکسل 8 کمی کوچک‌تر از پیکسل 7 خواهد بود، در حالی که ابعاد مدل پرو نسبت به نسل کنونی‌اش تغییر نمی‌کند. قدرت این گوشی‌ها توسط تراشه جدید تنسور تأمین خواهد شد که به احتمال زیاد تنسور G3 نام می‌گیرد. درحالت کلی سری پیکسل 8 با نسل کنونی‌شان تغییرات زیادی نخواهد داشت.
 
در سال 2024 باید منتظر پیکسل 8a باشیم، البته شاید این محصول روانه بازار نشود. درحقیقت گوگل براساس موفقیت پیکسل 7a می‌خواهد درباره توسعه نسل بعدی‌اش تصمیم بگیرد. اگر پیکسل 8a معرفی شود، با قیمت 499 دلار یعنی 50 دلار بالاتر از نسل قبلی‌اش روانه بازار خواهد شد.
گوشی‌های سری پیکسل 9 هم در سال 2024 از راه می‌رسند و انتظار می‌رود نسخه استاندارد این سری، کوچک‌تر از پیکسل 8 باشد و پیکسل 9 پرو هم به نمایشگر 6.7 اینچی مجهز شود. ظاهراً در این سال با نسخه سومی از سری پیکسل 9 روبه‌رو می‌شویم که پیکسل 9a نخواهد بود.
 
درحقیقت این گوشی هوشمند همان پیکسل 9 پرو با نمایشگر 6.3 اینچی خواهد بود. به نظر می‌رسد این محصول می‌خواهد به جنگ مدل پرو آیفون برود و پیکسل 9 پرو رقیب آیفون پرو مکس یا اولترا باشد. گوشی‌های سری پیکسل 9 همگی به تراشه جدید تنسور G4 مجهز خواهند شد. انتظار می‌رود در 2024 با دومین گوشی تاشو گوگل هم روبه‌رو شویم.
 
درنهایت برای سال 2025، گوگل براساس موفقیت استراتژی خود در سال‌های 2023 و 2024، درباره محصولاتش تصمیم می‌گیرد. به نظر می‌رسد گوگل در این سال می‌خواهد از یک گوشی تاشو صدفی‌شکل (مشابه گلکسی زد فلیپ) و سه گوشی عادی مانند سال 2024 رونمایی کند.
 
نقشه‌راه گوگل از سوی منابع معتبر منتشر شده‌ است و می‌توان با درصد بالایی به آن اطمینان کرد، اما شاید این نقشه‌راه تغییر کند. درحقیقت این موضوع ارتباطی با منبع ندارد و شاید خود گوگل برنامه‌هایش را تغییر دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.