سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 23, 2022
16:38 جمعه، 2ام دیماه 1401
کد خبر: 141499

اینتل ۲۰ دی رویدادی با محوریت پردازنده‌های سری Max برگزار می‌کند

اینتل گفته است روز ۲۰ دی با برگزاری مراسمی، شروع عرضه‌ی پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی سری Max را جشن می‌گیرد.
بر اساس گزارش ویدیوکاردز، اینتل قصد دارد روز ۱۰ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (۲۰ دی ۱۴۰۱) با برگزاری مراسمی جدید پردازنده‌های نسل چهارمی سری Xeon Scalable و پردازنده‌های مرکزی کلاس دیتاسنتر سری Xeon Max را روانه‌ی بازار کند. اینتل در آن تاریخ، عرضه‌ی گرافیک‌های کلاس دیتاسنتر سری Max را نیز شروع می‌کند. این پردازنده‌های گرافیکی مخصوص پردازش‌های HPC و هوش مصنوعی هستند.
 
مراسم جدید اینتل به میزبانی ساندرا ریورا، قائم‌مقام اجرایی و مدیرکل واحد تجاری Datacenter and AI Group اینتل و لیسا اسپلمن، قائم‌مقام و مدیرکل واحد تجاری Intel Xeon برگزار خواهد شد. اینتل می‌گوید در این مراسم روی ارزش‌های پردازنده‌های نسل چهارمی Xeon Scalable و Intel Max تأکید می‌شود. اینتل همچنین نحوه‌ی پشتیبانی از مشتریان، شرکای تجاری و اکوسیستم را اعلام خواهد کرد.
 
اینتل آبان‌ماه امسال پردازنده‌های سری مکس را رونمایی کرد. پردازنده‌های سری Xeon Max مجهز به حداکثر ۵۶ هسته‌ی پرقدرت بر‌پایه‌ی ریزمعماری Golden Cove هستند. این هسته‌ها در قالب چهار چیپلت روی بستری واحد قرار دارند و اینتل ازطریق فناوری اختصاصی EMIB بین چیپلت‌ها ارتباط برقرار می‌کند.
 
از طرفی، پردازنده‌های گرافیکی سری مکس برپایه‌ی نسخه‌ای از معماری پونته وکیو تولید می‌شوند. پونته وکیو پیچیده‌ترین پردازنده‌ی ساخته‌شده در تاریخ است؛ چون بدون احتساب حافظه، بیش از ۱۰۰ میلیارد ترانزیستور در ۴۷ کاشی پردازشی (شامل هشت کاشی HBM2E) دارد.
 
معماری پونته وکیو به‌‌طورگسترده از فناوری‌های مدرن اینتل در حوزه‌ی پکیجینگ تراشه نظیر EMIB استفاده می‌کند. چندین شرکت با فناوری‌های متنوع چیپلت‌های پرتعداد پونته وکیو را تولید می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.