اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 24, 2022
15:56 شنبه، 3ام دیماه 1401
کد خبر: 141521

مشکل اینترنت کشور تا پایان امسال برطرف خواهد شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که بنا بر وعده وزیر ارتباطات، تا پایان امسال مشکل اینترنت کشور برطرف خواهد شد. حسین جلالی در این باره گفت: «تمام کسب‌وکارها به پیام‌رسان‌های داخلی با همان کیفیت پیام‌رسان‌های خارجی منتقل خواهند شد و در سال ۱۴۰۲ دیگر مشکلی در زمینه کیفیت و سرعت اینترنت نخواهیم داشت.»
 
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «اغتشاشاتی که در کشور رخ داد که منشأ آن هم چهار سکوی خارجی اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ و توییتر بود، باعث مسدود شدن این سکوها شد و به دنبال آن سکوهایی با ساختاری شبیه سکوهای خارجی در داخل کشور ایجاد شد و به همین دلیل بسیاری از کاربران به پیام‌رسان‌های داخلی مهاجرت کردند و حدود ۷۰ درصد از کسب‌وکارها و کاربران به این پیام‌رسان‌های داخلی روی آوردند.»
 
جلالی در ادامه اضافه کرد: «در این جابه‌جایی ناملایماتی پیش می‌آید که در بعضی موارد حجم استفاده‌کننده بالا می‌رود و سرعت و کیفیت، جوابگوی نیاز کاربر نیست، اما تمام تلاش مسوولان وزارت ارتباطات بر این است که تا پایان امسال این سرعت و کیفیت را ارتقا دهند، مثل پیام‌رسان بله که طی حدود دو ماه اخیر ارتباط بین‌الملل خود را ایجاد و تماس تصویری را برقرار کرده است.»
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: «قولی که از طرف وزیر ارتباطات به ما داده شده این است که ظرف دو ماه آینده مشکلی در حوزه اینترنت نخواهیم داشت و تا پایان ۱۴۰۱ موانع برطرف خواهد شد و سال ۱۴۰۲ اینترنتی پرسرعت با افزایش پهنای باند را برای کاربران مهیا می‌کنند و تمام کسب‌وکارها تا پایان سال به پیام‌رسان‌های داخلی با همان کیفیت پیام‌رسان‌های خارجی منتقل می‌شوند و مشکلی در زمینه کیفیت و سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۲ نخواهیم داشت.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.