سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 24, 2022
16:12 شنبه، 3ام دیماه 1401
کد خبر: 141523

شارژر بی‌سیم تسلا درون خود 30 سیم‌پیچ از شرکت FreePower دارد

شارژر بی‌سیم جدید تسلا که به‌زودی با قیمت 300 دلار عرضه می‌شود، از فناوری شرکتی موسوم به FreePower استفاده می‌کند.
تسلا دیروز پیش‌خرید شارژر بی‌سیم جدیدی را معرفی کرد که می‌تواند به‌صورت هم‌زمان سه دستگاه را شارژ کند. این محصول با نام Wireless Charging Platform با قیمت 300 دلاری از فناوری شرکتی موسوم به FreePower استفاده می‌کند و بسیار شبیه چیزی است که اپل قصد داشت در دستگاهی تحت عنوان AirPower بسازد، اما نتوانست آن را تکمیل کند.
 
تسلا دراِزای پرداخت 300 دلار یک صفحه شارژر و یک استند مغناطیسی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید زاویه شارژر را تغییر دهید. در صفحه شارژر که بخش اصلی این دستگاه است، از پوششی از جنس آلکانتارا استفاده می‌شود و زیر آن 30 سیم‌پیچ شارژ Qi دارد. وجود این سیم‌پیچ‌ها باعث می‌شود بتوانید دستگاه خود را صرف‌نظر از شکل قرارگیری آن روی صفحه، شارژ کنید.
به گفته وب‌سایت تسلا، این دستگاه با کمک فناوری شارژ بی‌سیم FreePower ساخته شده است. اگر این نام برایتان آشنا نیست، باید بدانید که نام قبلی آن‌ها Aira بوده است و در نمایشگاه CES 2020 محصولی به نمایش گذاشته شده بود که احتمالاً نزدیک‌ترین دستگاه به ایرپاور اپل بود.
 
شارژر بی‌سیم تسلا بی‌شک با ایرپاور مقایسه می‌شود
حالا بسیاری از کاربران Wireless Charging Platform را با محصول مدنظر اپل مقایسه کرده‌اند، چون دستگاه کوپرتینویی‌ها هم قرار بود بتواند سه دستگاه را به‌صورت هم‌زمان شارژ کند. البته دستگاه اپل می‌توانست با تشخیص خودکار دستگاه‌ها حتی به شارژ ساعت هوشمند اپل واچ هم بپردازد.
نکته بعدی این بود که ایرپاور اپل مدعی بود می‌تواند با ارتباطاتی که با دستگاه‌ها برقرار می‌کند، به حداکثر بهره‌وری در شارژ دست یابد. این محصول حالا یک آداپتور 65 واتی دارد و می‌تواند به هر کدام از سه دستگاه خود حداکثر 15 وات توان برساند. بنابراین نباید از این نظر هم مشکلی وجود داشته باشد.
 
شارژر بی‌سیم تسلا در‌حال‌حاضر برای ثبت سفارش در دسترس کاربران قرار گرفته است، اما عرضه آن از ماه فوریه 2023 (بهمن-اسفند) آغاز خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.