تلفن همراه

گوشی

December 25, 2022
14:20 یکشنبه، 4ام دیماه 1401
کد خبر: 141559

۱۰ انتخاب برتر میان‌رده از گوشی‌های بازار موبایل

بازار موبایل به دنبال نوسانات ارزی، وضعیت ملتهبی را پشت‌سر می‌گذراند. از یک‌سو قیمت‌ها تغییرات هیجانی دارند و از سوی دیگر تنوع برخی برندها در بازار کم و زیاد می‌شوند. اگر قصد خرید یک تلفن همراه جدید را دارید، در این مطلب ۱۰ تا از بهترین موبایل‌های موجود در بازار که قیمت نسبتا مناسبی هم دارند را پیشنهاد کرده‌ایم. (پرچم‌دارها که نیازی به معرفی ندارند!)
 
Honor X9 5G
آنر X9 5G به لحاظ عمر باتری، عملکرد تحسین برانگیزی دارد و همراه با یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعت غرضه می‌‌شود که دارای یک شارژر ۶۶ واتی است و در عرض ۳۰دقیقه می‌تواند ۸۱ درصد باتری را شارژ کند؛ پس در آنر X9 5G از نظر عمر باتری جای هیچ نگرانی نیست. 
 
صفحه نمایش آنر X9 5G از نوع IPS LCD است و از نظر وضوح و شفافیت رنگ‌ها، تجربه‌ی بصری خوبی را به کاربر ارائه می‌دهد. نرخ تازه‌سازی (Refress Rate) آن نیز ۱۲۰ هرتز است که در گوشی‌هایی با این قیمت، به ندرت دیده می‌شود. حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸یا ۲۵۶ گیگابایتی نیز از دیگر مزایای خیلی خوب آنر X9 با پشتیبانی از 5G است.
 
اما از آن سو، دوربین این گوشی عملکرد چندان رضایت بخشی ندارد (با وجود یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی و دو لنز ۲ مگاپیکسلی که بار دیگر ثابت می‌کند مگاپیکسل همه چیز نیست)، رابط کاربری ممکن است برای عده‌ای گیج کننده باشد و با این که در ماه مارس سال ۲۰۲۲ عرضه شده، اما اندروید ۱۱ روی آن نصب شده است. در کل اگر قصد عکاسی ندارید، آنر X9 می‌تواند برای شما انتخاب خوبی باشد.
 
محدوده‌ی قیمت : ۷.۷ تا ۸.۲ میلیون تومان
 
هواوی Nova 9
هوآوی نوا 9، طراحی جذابی دارد. صفحه نمایشی OLED و منحنی به سبک گوشی‌های پرچم‌دار، شارژر سریع ۶۶ واتی که باتری ۴۳۰۰ میلی آمپری آن را در عرض ۳۸ دقیقه کاملا شارژ می‌کند و تراشه‌‌ی مدرن اسنپ‌دراگون 778G، از جمله‌ نقاط قوت این گوشی هستند ولی متاسفانه از 5G پشتیانی نمی‌کند.
 
از سوی دیگر، همان مشکل بزرگی را دارد که باقی محصولات هوآوی هم دارند: عدم وجود خدمات موبایل گوگل که البته تنها ایرادش نیست. 
 
عملکرد دوربین نوا 9 پایین تر از حد استاندارد است (نسبت به باقی گوشی‌های هم قیمت) و خبری هم از اسپیکر استریو و محافظت ورود نیست که این‌ها هم در تمام گوشی‌های هم قیمت وجود دارند. در واقع شاید اگر قیمت پایین تری داشت، این ضعف‌ها به چشم نمی‌آمدند.
 
محدوده‌ی قیمت : ۱۰ میلیون تومان
 
سامسونگ Galaxy M53
گلکسی M53 صفحه نمایش خیلی خوبی دارد (Super AMOLED Plus)، از یک باتری لیتیوم یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که عمر خوبی هم دارد، اندروید ۱۲ روی آن نصب است و دوربین قابل اتکایی هم دارد که در شب و هنگام فیلم برداری نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.
 
اما مشکلی که دارد، عدم وجود پیشرفت خاصی در آن، نسبت به مدل قبلی یعنی M52 است. در واقع اگر از آن دسته خریدارانی نیستید که حتما مقید به داشتن آخرین مدل موجود از دستگاه‌های الکترونیکی هستند، می‌توانید سراغ M52 بروید که بیشتر هم در بازار پیدا می‌شود.
 
محدوده‌ی قیمت : ۱۱.۵ میلیون تومان
 
سامسونگ Galaxy A33 5G
 
گلکسی A33 یک گوشی میان رده‌ی واقعا همه کاره، با ویژگی‌های جذاب و قیمت مناسب است. گلکسی A33 ظاهری یک پارچه با طراحی ضد آب (اولین گوشی ضد آب سری A3)، صفحه نمایش خوب Super AMOLED که سریع و روشن است و دقت رنگ بالایی هم دارد. سخت افزار قدرتمند گلکسی A33 مجهز به تراشه‌ی Exynos 1280، باتری بزرگ با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و دوربین‌های واقعا خوب در هر دو طرف که هم در عکس برداری و هم در فیلم برداری، عملکرد شاخصی دارند. A33 از اسپیکرهای استریو نیز بهره می‌برد که صدای بلند و باکیفیتی تولید می‌کند.
 
با توجه به قیمت و همین طور میان رده بودن، واقعا نمی‌توان ایراد خاصی به این گوشی گرفت.
 
محدوده‌ی قیمت : از ۷.۹ تا ۹.۷ میلیون تومان
 
شیائومی Redmi Note 11 Pro Plus
ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس، یکی از بهترین گوشی‌های میان رده‌ی نه تنها شیائومی بلکه بین تمام میان رده‌های دنیا است. . Note 11 Pro دارای تراشه‌ی قدرتمند Dimensity 920 با پشتیبانی از شبکه‌ی ارتباطی 5G، صفحه نمایش Super AMOLED با وضوح 1080p که ضد پاشش آب است، دوربین اصلی با لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی به همراه دو لنز ۸ مگاپیکسلی (اولترا واید) و ۲ مگاپیکسلی (ماکرو) و دوربین جلوی ۱۶ مگاپیکسلی و باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت که به لطف شارژر ۱۲۰ واتی، در عرض ۱۵ دقیقه کاملا شارژ می‌شود.
 
شاید تنها ایرادی که می‌توان به این گوشی گرفت این باشد که قیمت آن به اندازه‌ی مدل‌های قبلی شیائومی پایین نیست. این را هم بگویم که مدل جدید این گوشی یعنی شیائومی ردمی Note 12 حدود ۱ ماه پیش عرضه شده و می‌توانید آن را هم در نظر بگیرید.
 
محدوده‌ی قیمت : از ۹.۶ تا ۱۱.۷ میلیون تومان
 
شیائومی Poco X4 GT
 
جایگزین مقرون به صرفه‌ی Poco F4 با تراشه‌ی مدیاتک Dimensity 8100 که به نسبت قیمت X4، عملکرد بسیار قدرتمند و تحسین برانگیزی دارد. برای ارزان نگه‌داشته‌شدن قیمت، از صفحه نمایش IPS LCD در این گوشی استفاده شده که البته روشنایی خوبی هم دارد. واکنش Poco X4 GT سریع و Dolby Vision است. باتری X4، ظرفیتی 5080 میلی آمپر ساعتی دارد که به راحتی می‌تواند با مدل‌های بالاتر از خود رقابت کند و به‌لطف شارژر ۶۷ واتی، به سرعت نیز شارژ می‌شود.
 
شاید فقط کیفیت صفحه نمایش و البته دوربین باعث شود که نتوانیم به X4 نمره‌ی کامل بدهیم. ولی باز هم با این حال در بین میان ‌رده‌ها جزو بهترین‌ها است.
 
محدوده‌ی قیمت : از ۱۰.۵ تا ۱۱ میلیون تومان
 
سامسونگ Galaxy A53
سامسونگ Galaxy A53 یک گوشی عالی با طراحی جذاب است که کیفیت ساخت بالایی هم دارد. گلکسی A53 دارای صفحه نمایش عالی Super AMOLED و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی که عمر بالایی دارد و همینطور تراشه‌ی Exynos 1280 که عملکرد خیلی خوبی از خود نشان داده است. A53 با اندروید ۱۲ راهی بازار شده است که ۴ به روزرسانی سیستم عاملی دریافت کرده و تا ۵ سال نیز به لحاظ امنیتی پشتیبانی می‌شود.
 
اما چیزی که درباره‌ی A53 کمی در ذوق می‌زند، عدم تفاوت چندان شاخص با A52s است که قیمت کمتری هم دارد. با این قیمت حتی می‌توانید به Galaxy S20 FE هم فکر کنید که شاید قدیمی باشد، اما یک گوشی پرچم‌دار به حساب می‌آید.
 
محدوده‌ی قیمت: از ۱۰ تا ۱۲.۶ میلیون تومان
 
Honor 70
Honor 70 یک گوشی میان رده‌ی همه کاره و توانا با صفحه نمایش عالی OLED، پردازنده‌ی قدرتمند اسنپ‌دراگون 778G+، باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربینی که با توجه به قیمت، عملکردی فراتر از سطح متوسط دارد (مخصوصا دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی).
 
البته چندان هم مقرون به صرفه نیست و به لحاظ قیمت، در محدوده‌ی نزدیک به پرچم‌دارها قرار دارد. آن هم با در نظر گرفتن این که تراشه‌ی به کار گرفته شده در آنر ۷۰ با توجه با این قیمت، باید تراشه‌ی قوی‌تری بود، اسپیکر استریو ندارد و عمر باتری آن هم بهترین نیست. 
 
محدوده‌ی قیمت : از ۱۲.۳ تا ۱۳.۳ میلیون تومان
 
شیائومی Redmi K50
می‌توان به این گوشی لقب «پرچم‌دار اقتصادی» داد. دارای تراشه‌ی مدیاتک Dimensity 8100 که عملکرد تحسین برانگیزی دارد و اگر به بازی‌های موبایلی علاقه دارید، Redmi K50 می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما باشد. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی K50 هم عملکرد خوبی دارد و در شرایط مختلف، ضعفی نشان نمی‌دهد. باتری این گوشی، ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که به لطف شارژر ۶۷ واتی، در عرض ۳۰ دقیقه ۸۰ درصد شارژ می‌شود. اگر به دنبال تعویض گوشی هستید، پیشنهاد می‌کنم به طور جدی به K50 فکر کنید.
 
محدوده‌ی قیمت : ۱۴ میلیون تومان
 
سامسونگ Galaxy A73
سامسونگ Galaxy A73 یک گوشی عالی دیگر است که البته با توجه به مشخصات و مقایسه با رقبا، گران‌تر از چیزی است که باید باشد ولی عملکرد سریع و روانی دارد (تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 778G)، کیفیت دوربینش عالی است (دوربین پشت با لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین جلو با سنسور ۳۲ مگاپیکسلی)، صفحه نمایش با کیفیتی دارد (Super AMOLED Plus)، ضدآب است، اسپیکرهای استریو دارد و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن تقریبا یک روز دوام می‌آورد. همچنین سامسونگ تا ۴ سال از A73 پشتیبانی نرم افزاری انجام خواهد داد.
 
البته با این قیمت می‌توانید به گزینه‌های زیادی فکر کنید که ممکن است از این هم بهتر باشند.
 
محدوده‌ی قیمت : از ۱۲.۵ تا ۱۴.۹ میلیون تومان
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.