تلفن همراه

گوشی

December 25, 2022
15:12 یکشنبه، 4ام دیماه 1401
کد خبر: 141571

آموزش حذف پروکسی اندروید

در این مقاله، روش حذف پروکسی از دستگاه‌های مجهز به اندروید را آموزش می‌دهیم.
 
وقتی از پروکسی استفاده می‌کنید، همه‌ی اتصالات شما قبل‌‌ از رسیدن به وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها، از سرور پروکسی مدنظر عبور می‌کنند. این ویژگی به پنهان‌سازی آدرس آی‌پی (IP) شما کمک و با تغییر موقعیت مکانی دستگاه، امکان دسترسی به برخی محتوای مسدودشده را فراهم می‌دهد. البته امکان دارد برخی بدافزارها بدون اطلاع و رضایت شما، پروکسی‌هایی را روی دستگاهتان فعال کنند.
 
در این مقاله، قصد داریم روش غیرفعال‌کردن سرور پروکسی را روی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید آموزش دهیم. توجه کنید در این‌جا از دستگاه وان‌پلاس استفاده شده است و شاید تنظیمات مربوط به این مراحل روی گوشی یا تبلت شما کمی متفاوت باشد.
 
برای غیرفعال‌کردن پروکسی روی دستگاه اندرویدی خود، مراحل زیر را دنبال کنید:
 
۱. وارد برنامه‌ی Settings شوید و گزینه‌ی Wifi & Internet را انتخاب کنید.
۲. شبکه‌ی وای‌فای خود را پیدا کنید. اگر درحال‌حاضر دستگاه به شبکه‌ی وای‌فای متصل باشد، نام آن را در بالای فهرست مشاهده خواهید کرد.
۳. روی علامت چرخ‌دنده درکنار اسم شبکه‌ی وای‌فای خود ضربه بزنید و سپس Modify را انتخاب کنید. اکنون صفحه‌ی تنظیمات جدیدی باز خواهد شد. اگر علامت چرخ‌دنده را مشاهده نمی‌کنید، روی نام شبکه‌ی وای‌فای خود ضربه بزنید و کمی نگه دارید و از منو باز‌شده، گزینه‌ی Modify network را انتخاب کنید.
۴. در پنجره‌ی باز‌شده روی Advanced options ضربه بزنید تا منو آن باز شود. در این قسمت، گزینه‌ای با نام Proxy مشاهده خواهید کرد.
۵. اکنون فهرست کشویی گزینه‌ی Proxy را باز و None را انتخاب کنید. سپس، روی Save ضربه بزنید تا تنظیمات اعمال شود.
 
رفع خطای ERR TUNNEL CONNECTION FAILED
خطای ERR TUNNEL CONNECTION FAILED معمولاً زمانی ایجاد می‌شود که بخواهید ازطریق پروکسی یا VPN به اینترنت متصل شوید و اتصال شما با شکست مواجه شود. این خطا ممکن است به‌دلایل مختلفی رخ دهد؛ اما هنگامی‌که صحبت از پروکسی باشد، دو دلیل اصلی برای آن وجود دارد:
 
سرور پروکسی از کار افتاده است: در این حالت، گزینه‌ی پروکسی را خاموش و دوباره روشن کنید. اگر تغییری مشاهده نشد، صبر کنید تا سرور دوباره بالا بیاید.
احرازهویت روی سرور پروکسی انجام نشده است: این یعنی شما از نام کاربری و رمزعبور اشتباه برای اتصال به سرور پروکسی استفاده کرده‌اید یا آدرس IP اشباه را در فهرست سفید قرار داده‌اید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.