تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 25, 2022
15:56 یکشنبه، 4ام دیماه 1401
کد خبر: 141574

وزیر کشور: امیدواریم صدور کارت‌‎های ملی هوشمند باقی‌مانده تا آخر سال به پایان رسد

تمامی کارت‌های ملی هوشمند باقی‌مانده طبق گفته احمد وحیدی وزیر کشور، قرار است تا پایان سال صادر شود و هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور می‌گوید از ابتدای طرح ملی کارت هوشمند، طی ۱۰ سال، ۵۶ میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده‌ است.
احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به سوال پیوست که آیا دولت برای ثبت احوال برای صدور کارت‌های ملی هوشمند باقی‌مانده ضرب‌الاجلی تعیین کرده‌‌ است گفت: حدود ۱۰ میلیون عقب‌ماندگی در صدور کارت ملی هوشمند وجود داشت که تاکنون حدود هشت میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است. امیدواریم تا آخر سال مابقی کارت‌های هوشمند نیز صادر شود.
 
وزیر کشور درباره علت این عقب‌ماندگی در صدور کارت ملی هوشمند توضیح داد: این عقب‌افتادگی به دلایل مختلفی در سال‌های گذشته به وجود آمد و صدور کارت ملی هوشمند معطل مانده بود. اما با کارهای خوبی که در یک‌ سال گذشته در سازمان ثبت احوال صورت گرفته صدور کارت ملی هوشمند جلو افتاده است.
 
احمد وحیدی در آخر با اظهار امیدواری وعده صدور کارت‌های ملی هوشمند را تا پایان سال داد و تاکید کرد: امیدواریم صدور کارت ملی هوشمند تا آخر سال به پایان برسد.
 
رئیس سازمان ثبت احوال کشور: فکر می‌کنم ۵۶ میلیون کارت ملی هوشمند صادر کرده‌ایم
در ادامه هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال در گفت‌وگو با پیوست درباره تعداد کل کارت‌های ملی هوشمند صادرشده در کشور گفت: تاکنون بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۵۰ میلیون کارت ملی هوشمند در کشور صادر شده است.
 
کارگر در پاسخ به سوال خبرنگار پیوست مبنی بر اینکه طبق آخرین آمارهای مرکز پژوهش‌های مجلس در سال ۹۹ برای ۴۸ میلیون نفر کارت صادر شده و با توجه به ادعای شما در صدور هشت میلیون کارت ملی هوشمند در این مدت حال به صورت تقریبی چند میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است گفت: به طور کلی تا این لحظه فکر می‌کنم حدود ۵۶ میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است.
 
رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره تعداد افراد مشمول باقی‌مانده در کشور برای صدور کارت ملی هوشمند عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود گمان می‌کنم تاکنون بیش از ۶ میلیون نفر از هم‌وطنان برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند و در ادامه این افراد برای صدور کارت ملی هوشمند باید ثبت‌نام انجام دهند.
 
او در آخر در واکنش به این موضوع که در آمارهای ارائه‌شده افزایش تعداد مشمولین کارت ملی هوشمند با توجه به رشد جمعیت کشور در نظر گرفته شده است گفت: آمارهای ارائه‌شده بر اساس رشد جمعیت واجدین شرایط کارت ملی هوشمند در کشور است و حدود ۶ میلیون نفر هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.