اپلیکیشن

تلفن همراه

December 26, 2022
10:06 دوشنبه، 5ام دیماه 1401
کد خبر: 141602

گوگل نظارت والدین بر خریدهای درون‌برنامه‌ای کودک را ساده‌تر کرد

گوگل تغییراتی در سرویس Family Link اعمال کرده است تا والدین راحت‌تر از قبل روی خریدهای درون‌برنامه‌ای کودک خود نظارت انجام دهند.
 
بر اساس گزارش گیزمودو، گوگل تغییراتی در فروشگاه آنلاین پلی استور اعمال کرده است تا از مشکلی که شماری از خانواده‌ها با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، جلوگیری کند. کودکان به هنگام استفاده از اپلیکیشن ممکن است بدون اجازه‌ی والدین، هزاران دلار صرف خرید درون‌برنامه‌ای کنند(این اتفاق به‌دفعات در بازی فورتنایت رخ داده و در نتیجه‌ی آن شرکت اپیک گیمز متحمل جریمه‌ی سنگینی شده است).
قابلیت‌های فعلی سرویس Google Family به والدین امکان می‌دهند که تعیین کنند فرزندان‌شان امکان خرید محتواهای پولی و انجام خریدهای درون‌برنامه‌ای را داشته باشند یا نه. در قالب سیستم گوگل، کودک درخواستی برای والدین می‌فرستد و تا قبل از تأیید توسط والدین، امکان خرید ندارد. پس از انجام خرید، رسید برای والدین ارسال می‌شود.
 
گوگل می‌گوید قابلیت موردبحث برای افرادی که والدین‌شان نوع مشخصی از پرداخت را از قبل تعیین کرده باشند، در دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترس است. به‌لطف تغییرات جدید، والدین می‌توانند ببینند که کودک‌شان به‌دنبال انجام چه خریدی است. آ‌ن‌ها همچنین می‌توانند روش پرداخت را کنترل کنند. به‌علاوه، والدین می‌توانند به جزئیات بیشتری درباره‌ی اپلیکیشن موردعلاقه‌ی کودک دسترسی پیدا کنند.
 
سرویس Family Link گوگل از سال ۲۰۱۷ در دسترس قرار دارد و به والدین امکان می‌دهد که روی اپلیکیشن‌ها و مدت‌زمان استفاده‌ی کودک از گوشی نظارت کنند. گوگل چند ماه پیش Family Link را بازطراحی و تب جدید Controls را به آن اضافه کرد تا والدین بتوانند محدودیت استفاده از گوشی یا اپلیکیشن‌های به‌خصوص را اعمال کنند.
 
Family Link یک تب داخلی برای بررسی اپلیکیشن‌های دانلودشده، درخواست‌های خرید و نظارت روی وب‌سایت‌های بلاک‌شده دارد. والدین می‌توانند از طریق Family Link، موقعیت مکانی کودک خود را بلادرنگ رهگیری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.