تلفن همراه

گوشی

December 26, 2022
12:57 دوشنبه، 5ام دیماه 1401
کد خبر: 141621

۶ گوشی جذاب سال ۲۰۲۲ که دست کم گرفته شدند

هر ساله شرکت‌های بزرگی مانند اپل، سامسونگ و گوگل گوشی‌های جدید خود را راهی بازار می‌کنند و این گوشی‌ها سروصدای زیادی به راه می‌اندازند. اما در سال ۲۰۲۲ مطابق معمول چندین گوشی اندرویدی آنچنان که باید و شاید مورد توجه گسترده‌ای قرار نگرفتند. در این مطلب به ۶ گوشی اندرویدی جذاب در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم که دست گرفته شدند.
 
ایسوس ذن‌فون ۶
ایسوس با وجود اینکه گوشی‌های جذابی تولید می‌کند، ولی این گوشی‌ها در کشورهای مختلف به طور گسترده راهی بازار نمی‌شوند و به همین خاطر بسیاری از کاربران از جذابیت این گوشی‌ها خبر ندارند. بنابراین قرارگیری ایسوس ذن‌فون ۶ در این لیست اصلا موضوع عجیبی نیست.
 
این گوشی از نمایشگر ۵.۹ اینچی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، بدنه‌ی ضد آب، چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. البته در این میان می‌توانیم به ضعف ایسوس برای انتشار آپدیت‌های نرم‌افزاری و همچنین عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و فقدان دوربین تله‌فوتو اشاره کنیم. اما در هر صورت یکی از معدود گوشی‌های جمع‌و‌جور در سال ۲۰۲۲ به حساب می‌آید.
 
ناتینگ فون ۱
شرکت ناتینگ که توسط هم‌بنیان‌گذار وان‌پلاس تاسیس شده، برای اولین گوشی خود سروصدای زیادی ایجاد کرد اما خیلی زود این گوشی به دست فراموشی سپرده شد. این یک گوشی میان‌رده‌ی باکیفیت محسوب می‌شود که از طراحی بسیار خاص بهره می‌برد. پنل پشتی این گوشی شفاف است و زیر آن نوارهای LED جذابی تعبیه شده. از مشخصات سخت‌افزاری آن می‌توانیم به اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس، نمایشگر ۶.۵۵ اینچی، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سیمی ۳۳ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی اشاره کنیم.
 
اما در این میان، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی آن حرف زیادی برای گفتن ندارد و از نظر نرم‌افزاری هم ضعیف‌تر از انتظار ظاهر شده است. اما در هر صورت بین گوشی‌های میان‌رده، یکی از جذاب‌ترین‌ها محسوب می‌شود و باید ببینیم آیا گوشی‌های بعدی شرکت ناتینگ با موفقیت بیشتری روبرو می‌شوند یا نه.
 
ریلمی GT 2 پرو
ریلمی به عنوان سازنده‌ی گوشی‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی شهرت پیدا کرد ولی در سال‌های اخیر این شرکت تلاش کرده گوشی‌های پرچم‌دار جذابی را هم راهی بازار کند. ریلمی GT 2 پرو یکی از پرچم‌داران جذاب این شرکت است که در نهایت در سال ۲۰۲۲ مورد توجه گسترده‌ای قرار نگرفت.
 
این گوشی اندرویدی جذاب که اوایل ۲۰۲۲ راهی بازار شده، از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ ۶۵ واتی بهره می‌برد. همچنین می‌توانیم به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی و ماکرو قدرتمند ۳ مگاپیکسلی اشاره کنیم. از بین ضعف‌های آن هم می‌توانیم عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، ضد آب نبودن بدنه و فقدان دوربین تله‌فوتو را نام ببریم.
 
گلکسی زد فلیپ ۴
با وجود اینکه گلکسی زد فلیپ ۴ پرفروش‌ترین گوشی تاشو در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود، اما آمار فروش آن بسیار پایین‌تر از گوشی‌های مرسوم موجود در بازار است. این در حالی است که این گوشی با قیمت مشابه بسیاری از پرچم‌داران راهی بازار شده و نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد. البته در این میان باید به فقدان دوربین تله‌فوتو، نمایشگر بیرونی بسیار کوچک و وجود چین‌خوردگی نمایشگر هم اشاره کنیم. اما در هر صورت گلکسی زد فلیپ ۴ یکی از جذاب‌ترین گوشی های اندرویدی در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود ولی گوشی‌های تاشو هنوز به طور گسترده مورد توجه کاربران قرار نگرفته‌اند.
 
سونی اکسپریا ۵ مارک ۴
بخش موبایل سونی از بسیاری از بازارها خارج شده و به همین خاطر گوشی‌های این شرکت به صورت محدود فقط راهی برخی کشورها می‌شوند. این شرکت در نیمه‌ی ساخت ۲۰۲۲ از گوشی اکسپریا ۱ مارک ۴ با قیمت ۱۶۰۰ دلار رونمایی کرد ولی مدتی بعد اکسپریا ۵ مارک ۴ با قیمت بهتری از راه رسید.
 
مدیران سونی در چند سال گذشته تصمیم گرفته‌اند گوشی‌های گران‌قیمتی را برای طیف خاصی از کاربران عرضه کنند که ظاهرا این رویکرد نتیجه داده است. این گوشی از نمایشگر مبتنی بر رزولوشن FHD+، دوربین تله‌فوتو با زوم ۲.۵ برابری و ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد. در این میان نباید بهره‌گیری از اسنپدراگون ۸ نسل ۱، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و بدنه‌ی ضدآب را از قلم بیندازیم. در پنل پشتی آن دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود که کیفیت بالایی ارائه می‌کنند.
 
ویوو X80 پرو
شرکت چینی ویوو در سال‌های گذشته موفق شده گوشی‌های فوق‌العاده‌ای را به دست کاربران برساند و ویوو X80 پرو یکی از بهترین گوشی‌های ساخت این شرکت محسوب می‌شود. این گوشی از نظر دوربین یکی از بهترین‌ها است و از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور غول‌پیکر، اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی، تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و پریسکوپی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.
 
قلب تپنده‌ی آن اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است و انرژی گوشی از طرف باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. نمایشگر ۶.۷۸ اینچی این گوشی مبتنی بر پنل OLED است و رزولوشن QHD+ را ارائه می‌دهد. این گوشی البته قیمت بسیار بالایی دارد و در ضمن محصولات شرکت ویوو هنوز در بسیاری از کشورها به طور گسترده راهی بازار نشده‌اند. به همین خاطر ویوو X80 پرو چندان به طور گسترده مورد توجه قرار نگرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.