تلفن همراه

فناوری

December 26, 2022
13:07 دوشنبه، 5ام دیماه 1401
کد خبر: 141625

هواوی سال آینده گوشی‌های هوشمند خود را همچنان با فناوری 4G عرضه خواهد کرد

ظاهراً هواوی سال ۲۰۲۳ نیز همچنان مجبور است محصولاتی مثل گوشی‌های هوشمند جدید خود را با فناوری 4G روانه‌ی بازار کند.
تقریباً به سال ۲۰۲۳ نزدیک شده‌ایم؛ ولی به‌نظر می‌رسد هواوی همچنان به‌دلیل تحریم‌های سنگین ایالات متحده علیه این شرکت، سال آینده نیز گوشی‌های هوشمند خود را با فناوری 4G عرضه خواهد کرد؛ شرایطی که می‌تواند طرفداران فناوری 5G را ناامید کند.
 
HuaweiCentral گزارش داده است اگرچه گوشی‌های پرچم‌دار سال آینده‌ی هواوی از جدیدترین فناوری‌های تراشه‌ها بهره خواهند برد، این محصولات همچنان بدون پشتیبانی از 5G روانه‌ی بازار خواهند شد. علاوه‌براین، به‌نظر نمی‌رسد شاهد تغییر درخورتوجهی در روند تولید تراشه‌های Kirin هواوی باشیم؛ بنابراین، سری P60 این برند با نسخه‌ی 4G تراشه‌های کوالکام عرضه خواهد شد.
 
هواوی هدف اصلی خود را روی بقا معطوف کرده است؛ اما این موضوع شرکت مذکور را از توسعه‌ی فناوری‌های جدید برای رقابت با شرکت‌های بزرگ بازار بازنمی‌دارد. درحال‌حاضر، هواوی سری P50 و Mate 50 را با نسخه‌ی 4G تراشه‌های اسنپدراگون عرضه کرده است و به‌عبارت‌دیگر، همچنان به پردازنده‌های 4G کوالکام دسترسی دارد.
 
در سال جاری میلادی، هواوی فقط گوشی‌های 4G روانه‌ی بازار کرده است که دلیل آن فقدان مؤلفه‌ی مهم RF است. RF برای فعال‌کردن سیگنال‌های 5G در سیستم-روی-چیپ (SoC) الزامی است که این شرکت درحال‌حاضر به آن دسترسی ندارد. در سال ۲۰۱۹، هواوی در فهرست‌ سیاه دولت ایالات‌ متحده قرار گرفت و همین موضوع باعث شد امکان تولید تراشه‌های جدید موبایلی را نداشته باشد. چنین شرایطی به افزایش وابستگی شرکت مذکور به تراشه‌سازان شخص‌ ثالث ازجمله کوالکام منجر شد.
 
از‌آن‌جاکه هواوی نمی‌تواند به فناوری‌ موردنیاز برای ارائه‌ی 5G در گوشی‌های هوشمند خود دسترسی داشته باشد، این شرکت درحال‌حاضر امکان فعال‌کردن قابلیت مذکور را در گوشی‌های پرچم‌دار خود ندارد. البته غول فناوری چینی در حال توسعه‌ی فناوری‌های جدیدی است تا به‌طور‌بهینه‌تر از شبکه‌های کنونی استفاده کند. این شرکت با ارائه‌ی جدیدترین نوآوری‌های مرتبط با فناوری وای‌فای روی گوشی‌های پرچم‌دار خود و استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمندتر برای جذب بهتر سیگنال‌های 4G، سعی می‌کند همچنان مزیت‌هایی را به مشتریان خود ارائه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.