فناوری اطلاعات

December 26, 2022
17:52 دوشنبه، 5ام دیماه 1401
کد خبر: 141644

مهارت رانندگان ناوگان بین‌شهری ارتقا می‌یابد

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه برای توسعه سامانه هوشمند شبیه‌ساز رانندگی ناوگان بین‌شهری و ماشین‌آلات راه‌سازی با هدف ارزیابی و افزایش مهارت رانندگان منعقد شد.
به گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، ایمنی همیشه یکی از موضوعات کلیدی حمل‌ونقل به خصوص در بخش بین‌شهری است و مدیران توجه ویژه‌ای به این امر دارند. آمار بالای تلفات و سوانح جاده‌ای، بازیگران این حوزه را بر لزوم استفاده از ابزارهای مختلف مانند سیستم‌های نظارتی و آموزشی سوق داده است.
 
یکی از عوامل موثر در این سوانح، خطای انسانی و عدم مهارت راننده در هدایت وسایل‌نقلیه در شرایط مختلف جاده است.
 
برهمین اساس استفاده از فناوری سیستم‌های شبیه‌ساز، به‌عنوان یک ابزار سنجشی برای ارزیابی میزان توانمندی رانندگان به‌خصوص رانندگان وسایل‌نقلیه عمومی و سنگین بین‌شهری است که در شرایط مختلف نظیر بارندگی و مه‌آلودگی و پایش رفتار و عملکرد راننده و همچنین ابزار کمک‌آموزشی برای افزایش مهارت رانندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
در همین راستا، براساس نیازمندی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور برای بهره‌برداری از این ابزار با هدف ارزیابی سالانه رانندگان وسایل‌نقلیه عمومی و سنگین و افزایش مهارت آنان؛ محصول شبیه‌ساز رانندگی اتوبوس‌ بین‌شهری توسط یک شرکت دانش‌بنیان فناور توسعه داده شده است.
 
ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و یک شرکت تولید کننده شبیه ساز رانندگی تفاهم نامه ای در راستای توسعه مهارت رانندگان و ایمنی جاده‌ها منعقد کردند.
 
این محصول با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور توسعه داده‌ خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.