تلفن همراه

گوشی

December 27, 2022
9:13 سه شنبه، 6ام دیماه 1401
کد خبر: 141652

نوبیا از گوشی‌های گیمینگ سری رد مجیک ۸ پرو رونمایی کرد

نوبیا به تازگی از گوشی‌های گیمینگ سری رد مجیک ۸ پرو در دو مدل پرو و پرو پلاس رونمایی کرده است؛ محصولاتی با ظاهر بسیار جذاب و خاص، پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و دوربین سلفی زیر نمایشگر.
در رد مجیک ۸ پرو و پرو پلاس اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را شاهد هستیم که در کنار حافظه‌ی رم با فناوری LPDDR5X و حافظه‌ی داخلی با فناوری UFS 4.0 از عهده‌ی انجام هر کار سنگینی بر خواهند آمد. نوبیا همچنین یک تراشه با نام Redcore R2 را هم برای این دو محصول در نظر گرفته که وظیفه‌ی آن کنترل سیستم صوتی، نوری، لرزشی، جلوه‌های لمسی و رهگیری پرتو است.
 
نوبیا برای این گوشی‌ها از یک سیستم دفع دمای قدرتمند استفاده کرده که از یک فن خنک‌کننده در کنار سیستم خنک‌کننده‌ی آبی دو پمپه تشکیل شده است. همچنین علاوه بر گرافین تعبیه شده در زیر نمایشگر، یک پوشش ۱۰ لایه هم در نظر گرفته شده تا به لطف آن‌ها دمای دو گوشی تا ۱۶ درجه کاهش پیدا کند.
نمایشگر این گوشی‌ها ۶٫۸ اینچی از نوع OLED بوده و از وضوح ۲۴۸۰ × ۱۱۱۶ پیکسل برخوردار است. دوربین سلفی هم زیر نمایشگر پنهان شده تا بدین ترتیب نسبت تصویر به بدنه به ۹۳٫۷٪ برسد. این نمایشگر ۱۲۰ هرتزی است، فقط ۱٫۸ میلی‌متر حاشیه در کناره‌ها دارد و نرخ الگوبرداری لمس آن هم ۹۶۰ هرتزی است.
 
مدل پرو از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۸۰ واتی بهره می‌برد که تا ۴۷ ساعت در صورت کار معمولی دوام دارد. برای مدل پرو پلاس از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده اما سرعت شارژر آن به ۱۶۵ وات می‌رسد که می‌تواند گوشی را در مدت ۱۴ دقیقه برای انجام بازی آماده کند.
روی پنل پشتی این دو گوشی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دو دوربین ۸ و ۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ماکرو را شاهد هستیم. دوربین سلفی زیر نمایشگر هم ۱۶ مگاپیکسلی است. این گوشی‌ها با اندروید ۱۳ و رابط کاربری رد مجیک ۶ راهی بازار می‌شوند و از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون هم بهره می‌برند. رنگ‌بندی و قیمت آن‌ها هم به شرح زیر است:
 
رد مجیک ۸ پرو رنگ مشکی
۸/۱۲۸ گیگابایت: ۴۰۰۰ یوآن (۵۷۵ دلار)
۸/۲۵۶ گیگابایت: ۴۴۰۰ یوآن (۶۳۲ دلار)
۱۲/۲۵۶ گیگابایت: ۴۸۰۰ یوآن (۶۹۰ دلار)
 
رد مجیک ۸ پرو مدل شفاف
۱۲/۲۵۶ گیگابایت: ۵۰۰۰ یوآن (۷۱۸ دلار)
 
رد مجیک ۸ پرو پلاس رنگ مشکی
۱۲/۲۵۶ گیگابایت: ۵۲۰۰ یوآن (۷۴۷ دلار)
۱۶/۵۱۲ گیگابایت: ۵۸۰۰ یوآن (۸۳۳ دلار)
 
رد مجیک ۸ پرو مدل شفاف
۱۲/۲۵۶ گیگابایت: ۵۴۰۰ یوآن (۷۷۶ دلار)
۱۶/۵۱۲ گیگابایت:۶۰۰۰ یوآن (۸۳۲ دلار)
۱۶/۱TB گیگابایت: ۷۰۰۰ یوآن (۱۰۰۶ دلار)
 
 
 
 
 
این گوشی‌ها پس‌فردا رسما وارد بازار چین می‌شوند اما از زمان عرضه‌ی آن‌ها به بازار جهانی یا تمایل نوبیا به انجام این کار هیچ اطلاعی نداریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.