اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 30, 2022
13:19 جمعه، 9ام دیماه 1401
کد خبر: 141728

۶۱ روستای کردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری، باید ۲۰۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شود که ۶۱ مورد آن انجام شد.
آرام حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان معادل ۸۲ درصد آن، به شبکه ملی اطلاعات متصل است.
 
وی تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را هزار و ۳۱۰ مورد اعلام کرد و یادآور شد: پیشرفت قابل توجهی در توسعه زیرساخت های ارتباطی کردستان اتفاق افتاده است.
 
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: با وجود وضعیت توپوگرافی منطقه و با توجه به کوهستانی بودن راه های روستایی استان، اغلب سایت‌های راه اندازی شده فقط یک روستای استان را تحت پوشش قرار می دهد.
 
حیدری با اشاره به اینکه احداث ۲۹ سایت در دست اجرا است، ادامه داد: در حوزه فیبرنوری شهری و روستایی نیز اقدامات خوبی در حال اجرا بوده که در این راستا، ۵۴۴ کیلومتر فیبر نوری روستایی به پیمانکاران ابلاغ شده است.
 
وی اضافه کرد: در حوزه ارتباطات شهری هم در قالب پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها ۱۲ هزارو ۵۳۰ پورت فیبرنوری نصب و آماده بهره برداری است.
 
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: امسال در حوزه تسهیلات حمایتی از کسب و کارهای حوزه فاوا نیز ۷۴ طرح با اعتبار ۲۷۶ میلیارد ریال در استان به تصویب رسید.
 
حیدری افزود: از این تعداد ۴۲ طرح در حوزه تسهیلات بند الف، چهار طرح در حوزه مشاغل خانگی و ۲۸ طرح هم مربوطه به اشتغال پایدار روستایی است که تاکنون در این حوزه مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال به متقاضیان توسط بانکهای عامل پرداخت شده است.
 
استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.