اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 30, 2022
13:47 جمعه، 9ام دیماه 1401
کد خبر: 141737

اعضای اتحادیه فناوران رایانه تهران اینترنت بدون فیلتر می‌گیرند

امکان رفع فیلتر پلتفرم‌های پرمصرف مانند واتس‌اپ و اینستاگرام برای دارندگان پروانه کسب اتحادیه فناوران رایانه تهران طبق اطلاعیه‌ای که از سوی این اتحادیه منتشر شده،فراهم شده است.
در اطلاعیه‌ای که روی کانال خبری این اتحادیه قرار گرفته است رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران اجازه رفع فیلتر پلتفرم‌های فیلترشده پرکاربرد برای دارندگان پروانه کسب را از متولیان اینترنت گرفته است.
 
بر این اساس دارندگان پروانه کسب این اتحادیه باید اقدام به دریافت آی‌پی ثابت از شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت خود کنند همچنین فرم درخواستی نیز در این اطلاعیه قرار داده شده است تا اعضای اتحادیه درخواست رفع فیلتر را از طریق این فرم به اطلاع اتحادیه برسانند.
 
پس از اعضای اتاق بازرگانی که فیلتر پلتفرم‌های پرکاربرد به دلیل تقاضایشان از روی آی‌پی‌های آنان حذف شده است، اعضای اتحادیه فناوران رایانه نیز دومین اتحادیه است که درخواست رفع فیلتر را برای اعضایش مطرح کرده است.
 
در اطلاعیه اتحادیه فناوران رایانه تهران ذکر شده که اگر اعضای اتحادیه مسئولیت را بپذیرند، هر تعداد آی‌پی را که درخواست دهند می‌توانند رفع فیلتر کنند.
 
به‌روزرسانی
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، محمدرضا فرجی تهرانی، در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد این اولین قدم برای رفع فیلتر اینترنت اعضای اتحادیه‌هاست. او گفت: کارها را برای بقیه اصناف پیش می‌بریم. فعلاً به عنوان اولین صنفی که بیشترین فعالیت را در فضای مجازی دارد، برای رفع فیلتر اینترنت صنف رایانه اقدام کردیم. با توجه به اینکه بنده عضو اتاق تهران هم هستم، هدف بعدی‌مان بقیه اتحادیه‌هاست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.