اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 31, 2022
13:25 شنبه، 10ام دیماه 1401
کد خبر: 141767

تقویت سواد مجازی نقش جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی

تقویت سواد مجازی و پیدا کردن راه‌حل مناسب برای مواجهه با آسیب‌های فضای مجازی دو وظیفه‌ است که در سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده این شورا گذاشته شده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشریح جزئیات تدوین سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دو ماموریت این شورا در خصوص فضای مجازی سخن گفت که در سند تحول عنوان شده است.
 
سعیدرضا عاملی ارتقای توانمندی شناختی و سواد مجازی را از جمله موضوعاتی به شمار آورد که هیچ‌گاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نبوده است و علت این امر را تشکیل شورای عالی فضای مجازی معرفی کرد.
 
او یکی دیگر از ماموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی را پیدا کردن راه‌حل مناسب برای مواجهه با آسیب‌های فضای مجازی معرفی و بر پیش‌بینی‌های لازم برای تامین سلامت در استفاده از فضای مجازی تاکید کرد. در سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از عرصه‌های ماموریتی این شورا محتوای فرهنگی و اجتماعی فضای مجازی عنوان شده است.
 
یکی از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی در این سند تحول، طراحی و پیگیری اجرای الگوی مناسب برای شناسایی، معرفی و اتخاذ تدابیر لازم مواجهه با مظاهر فرهنگ بیگانه در فضای حقیقی و مجازی و شیوه‌های هجوم فرهنگی به ساحت و مبانی اندیشه، فرهنگ و ‌ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تقسیم کاری بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی در خصوص موضوعات مشترک بین این دو شورا خبر داد.
 
او افزود: با تشکیل شورای عالی فضای مجازی این تصور به وجود آمد که همه وظایف فضای مجازی بر عهده شورای عالی فضای مجازی است ولی دو ماموریت اساسی بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشته شده است. طبق گفته او، قرار است با تشکیل کارگروهی متشکل از اعضای منتخب دو شورا موضوعات مورد نظر بررسی شود و نتیجه پس از تصویب در دو شورا، مبنای همکاری و تعامل قرار می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.