فناوری اطلاعات

December 31, 2022
16:15 شنبه، 10ام دیماه 1401
کد خبر: 141778

استارت اپ‌های حوزه نانوفناوری توسعه می‌یابند

ستاد توسعه فناوری نانو اعلام کرد، فرآیند ثبت نام در ششمین دوره نانواستارت‌آپ، ویژه شرکت‌کنندگان در یازدهمین مسابقه ملی فناوری نانو آغاز می شود.
به گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، با هدف حمایت و توسعه شرکت‌های فناور و نوآور در حوزه نانوفناوری، ستاد توسعه فناوری نانو با برگزاری رویداد «نانواستارت اپ» زمینه را برای رونق کسب و کارهای این حوزه فراهم می‌کند.
 
افرادی که در مرحله اول یازدهمین مسابقه ملی فناوری نانو شرکت کرده‌اند، می‌توانند با ثبت ایده در ششمین دوره نانواستارت‌آپ، در عرصه رقابتی این حوزه شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن ضمن بهره‌مندی از حمایت‌های این برنامه، کسب و کار خود را توسعه دهند.
 
مخاطبان این دوره، تمامی شرکت‌کنندگان در مرحله اول یازدهمین مسابقه ملی فناوری نانو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی هستند که درصدی بالاتر از صفر را در این آزمون کسب‌ کرده و دارای ایده نانویی و کاربردی هستند. با همین هدف، امکان ارائه ایده از طریق درگاه ثبت مشخصات تا ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ فراهم شده است.
 
نانواستارت‌آپ، برنامه حمایت از کسب و کارهای نانویی در ایران با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، به دنبال حمایت مادی و معنوی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مستعدی است که به دنبال کارآفرینی، راه‌اندازی استارت‌آپ و حل چالش‌های موجود در کشور هستند.
 
مرحله نخست یازدهمین مسابقه ملی فناوری نانو به صورت مجازی در تابستان۱۴۰۱ برگزار شد. تمام افراد، اعم از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی که در این آزمون شرکت کرده و درصدی بالاتر از صفر را کسب کرده‌اند، به شرط ارائه ایده نانویی و کاربردی، مجاز به ثبت‌نام در ششمین دوره نانواستارت‌آپ هستند.
 
متقاضیان ورود به این برنامه می‌توانند با ارسال اطلاعات موردنیاز تا ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ اطلاعات مربوط به طرح خود را ثبت کنند. این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.
 
شرکت‌کنندگان پس از تکمیل فرم ثبت‌نام و ارائه مستندات تکمیلی (منظور پروپوزال طرح است که پس از ثبت‌نام اولیه توسط دبیرخانه برای متقاضی ارسال می‌شود) در جلسات داوری شرکت می‌کنند. پیش از داوری، جلسات راهبری، مشاوره و آموزش تحت عنوان دوره پیش‌شتابدهی توسط مدرسان و مربیان دبیرخانه نانواستارت‌آپ برگزار می‌گردد تا متقاضیان با آمادگی بیشتری در جلسات داوری شرکت کنند. امکان اصلاح ایده و دریافت مشاوره در این دوره وجود دارد.
 
پذیرفته‌شدگان در جلسات داوری نهایی از حمایت‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در قالب برنامه نانواستارتاپ بهره‌مند خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.