تلفن همراه

گوشی

December 31, 2022
16:37 شنبه، 10ام دیماه 1401
کد خبر: 141783

محصولات برنده و بازنده‌ی سامسونگ در سال ۲۰۲۲

باقی ماندن در صدر جدول برای هیچ شرکتی کار راحت و ساده‌ای نیست و این موضوع به‌خصوص در بازاری که مملو از نوآوری و رقابت است، بیشتر صدق می‌کند. در سال ۲۰۲۲ شرکت‌های فعال در بازار موبایل با چالش‌های مربوط به کمبود قطعات و بحران اقتصاد جهانی دست‌و‌پنجه نرم کردند و به نظر می‌رسد بحران اقتصادی در سال ۲۰۲۳ هم ادامه پیدا می‌کند. اما با وجود تمام این چالش‌ها، سامسونگ در سال ۲۰۲۲ موفق شد تعداد زیادی محصول موفق را راهی بازار کند که طبیعتا در این میان برخی از این محصولات ضعیف‌تر از حد انتظار بودند. در ادامه به محصولات برنده و بازنده‌ی سامسونگ در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم.
برنده: گلکسی S22 اولترا
گلکسی S22 اولترا اگر بهترین گوشی اندرویدی ۲۰۲۲ نباشد، در بین ۵ گوشی برتر این سال قرار دارد. این گوشی از نمایشگر فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد که در این میان پشتیبانی از قلم S Pen، جذابیت آن را دوچندان کرده است. تمام دوربین‌های گلکسی S22 اولترا دارای قابلیت فوکوس خودکار هستند و در این میان باید به اولترا واید باکیفیت و دو دوربین زوم هم اشاره کنیم که یکی از آن‌ها بیشترین مقدار زوم را در بین رقبا به ارمغان می‌آورد.
 
به لطف همین مشخصه‌ها، این گوشی گران‌قیمت در سال ۲۰۲۲ با استقبال گسترده‌ی کاربران روبرو شد و حالا باید ببینیم نسل بعدی این گوشی می‌تواند این موفقیت را تکرار کند یا نه.
 
برندگان: گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴
گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ شاید از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبلی خود نداشته باشند، اما از جهات مختلف با بهبودهای قابل توجهی روبرو شده‌اند. به عنوان مثال گلکسی زد فولد ۴ حالا از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد و در کنار آن باید به استفاده از دوربین تله‌فوتو با زوم ۳ برابری اشاره کنیم که بهتر از نسل قبلی است. از سوی دیگر زد فلیپ ۴ به باتری بهتر و سرعت شارژ بالاتر مجهز شده است.
 
در نتیجه این گوشی‌ها در بازار گوشی‌های تاشو موفقیت گسترده‌ای به دست آوردند ولی واقعیت این است در مقایسه با گوشی‌های معمولی، آمار فروش آن‌ها همچنان ناچیز است. اما در هر صورت نمی‌توانیم موفقیت سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو ۲۰۲۲ را کتمان کنیم.
 
بازندگان: گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو
سامسونگ در کنار رونمایی از جدیدترین گوشی‌های تاشو خود، از ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۵ هم رونمایی کرد. با وجود برخی تغییرات صورت گرفته، این ساعت‌ها از همان سنسور استفاده شده برای نسل قبلی یعنی اگزینوس W920 بهره می‌برند و این یعنی عملکرد آن‌ها هم‌سطح سری گلکسی واچ ۴ است.
 
گلکسی واچ ۵ پرو از عمر باتری بسیار بهتری بهره می‌برد و طراحی آن هم با تغییرات گسترده‌ای روبرو شده ولی در این میان، حاشیه‌ی چرخان فیزیکی که یک ویژگی بسیار محبوب میان کاربران بود، حذف شده است. به همین خاطر ساعت‌های سری گلکسی واچ ۵ در لیست بازندگان سامسونگ در سال ۲۰۲۲ قرار می‌گیرند.
 
برندگان: گوشی‌های سری گلکسی A و M
مانند سال‌های قبلی، در سال ۲۰۲۲ هم سامسونگ برای گوشی‌های میان‌رده‌ی خود دست پر ظاهر شد. نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی A و M با ارتقای جزئی نسبت به نسل قبلی روبرو شدند اما این گوشی‌ها فلسفه‌ی کلیدی سامسونگ را حفظ کردند؛ ارائه‌ی تجربه‌ کاربری عالی با قیمت مناسب.
 
این گوشی‌ها که در بازارهای مختلف همچنان فروش بسیار بالایی دارند، نقش مهمی در باقی ماندن سامسونگ در رتبه‌ی اول بازار موبایل ایفا می‌کنند و در نتیجه سامسونگ کماکان توجه زیادی به آن‌ها نشان می‌دهد.
 
بازندگان: گلکسی S22 و S22 پلاس
به غیر از S22 اولترا، باقی اعضای این خانواده ارتقای قابل توجهی نسبت به سری S21 محسوب نمی‌شوند. اگرچه سامسونگ پنل پشتی شیشه‌ای را به S22 برگرداند و در زمینه‌ی چیپست هم با بهبود نسبی روبرو شدیم، اما دوربین‌ها حرف زیادی برای گفتن ندارند. در این میان دوربیت اولترا واید باید قابلیت فوکوس خودکار را دریافت می‌کرد که از این مشخصه خبری نبود. به همین خاطر امیدواریم گوشی‌های گلکسی S23 و S23 پلاس از دوربین‌های بهتری بهره‌مند شوند.
 
از نظر آمار فروش هم این دو گوشی نتوانستند توجهات زیادی را جلب کنند و بنابراین هر دو جزو محصولات بازنده‌ی سامسونگ در سال ۲۰۲۲ به حساب می‌آیند.
 
بازنده: گلکسی S22 فن ادیشن
سامسونگ با معرفی گوشی‌های سری گلکسی فن ادیشن توانست سروصدای زیادی راه بیندازد. اوایل سال گذشته میلادی گلکسی S21 FE راهی بازار شد که با استقبال هم روبرو شد. اما در تابستان ۲۰۲۲، گزارش‌های مختلفی در مورد تصمیم سامسونگ برای کنار گذاشتن S22 FE منتشر شد که ظاهرا این تصمیم برای افزایش عرضه‌ی گلکسی S22 اولترا اتخاذ شده است. با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر شایعه و گزارش موثقی در مورد این گوشی منتشر نشده، باید کار آن را تمام شده در نظر بگیریم. در این میان مشخص نیست که آیا سری فن ادیشن به طور کامل به آخر خط رسیده یا نه.
 
بازندگان: تبلت‌های سامسونگ
سامسونگ در بازار تبلت‌های اندوریدی همچنان حرف اول را می‌زند و حدود ۳۰ درصد از بازار کل تبلت‌ها را در اختیار دارد. از سوی دیگر اپل با داشتن سهم ۶۰ درصدی از این بازار، موفق شده فاصله‌ی زیادی خود از سامسونگ را حفظ کند و اگر هم این دو شرکت را از نظر درآمد حاصل از فروش تبلت‌ها مقایسه کنیم، این فاصله بسیار بیشتر هم می‌شود. بنابراین سامسونگ در سال ۲۰۲۲ هم در زمینه‌ی تبلت‌ها یک شرکت بازنده بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.