تلفن همراه

گوشی

December 31, 2022
16:46 شنبه، 10ام دیماه 1401
کد خبر: 141788

فروش پایین آیفون ۱۴ پلاس شاید اپل را وادار به کاهش قیمت آیفون ۱۵ پلاس کند

اپل با معرفی از سری آیفون ۱۴ امیدوار بود مدل پلاس بتواند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد اما این اتفاق رخ نداد و اکنون گفته می‌شود این شرکت احتمالا قیمت آیفون ۱۵ پلاس را کاهش خواهد داد.
اپل دو سال همراه با گوشی‌های پرچم‌دار خود از یک مدل مینی هم رونمایی می‌کرد. این گوشی‌ها به واسطه‌ی اندازه‌ی بسیار کوچکی که داشتند هیچوقت نتوانستند نظر مثبت کاربران را به خود جلب کنند، در نتیجه اپل تصمیم گرفته همراه با سری آیفون ۱۴ از مدل پلاس به جای مینی رونمایی کند؛ محصولی که از لحاظ اندازه مشابه آیفون ۱۴ پرو مکس است (۶٫۷ اینچ) اما از لحاظ قابلیت‌ها و امکانات، کاملا مشابه آیفون ۱۴.
 
صرفا اندازه‌ی بزرگ‌تر سبب شده تمایل کاربران به خرید دو مدل پرو و پرو مکس افزایش پیدا کند. به گونه‌ای که اپل حتی برای تأمین قطعات مورد نیاز برای ساخت این دو مدل با مشکل مواجه شده، در حالی که دو مدل استاندارد و به خصوص پلاس، اصلا نتوانسته‌اند آنطور که باید نظر مثبت کاربران را جلب کنند. تمام این اتفاق‌ها در حالی رخ داده که ظاهرا اپل می‌خواهد برای نسل بعد هم مدل پلاس را عرضه کند. حالا شایعه شده اپل شاید تصمیم بگیرد به خاطر عدم فروش بالای آیفون ۱۴ پلاس، قیمت آیفون ۱۵ پلاس را کاهش دهد.
 
همانطور که می‌دانید، تفاوت مدل‌های پرو از آیفون ۱۴ با مدل‌های استاندارد بسیار زیاد است. از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی گرفته تا پردازنده‌ی قدرتمندتر A16 و استفاده از حفره به‌جای ناچ، از جمله قابلیت‌هایی هستند که اپل فقط برای دو مدل پرو در نظر گرفته؛ اما گفته می‌شود تفاوت بین مدل‌های پلاس (استاندارد) و پرو و اولترا در سال آینده افزایش هم خواهد داشت.
 
البته ظاهرا این شرکت می‌خواهد قابلیت جزیره‌ی پویا را به هر چهار مدل اضافه کند اما اینکه آیا دو مدل استاندارد و پلاس نمایشگری با رفرش‌ریت بالا خواهند داشت یا خیر مشخص نیست. علاوه بر این‌ها، شایعه شده که اپل می‌خواهد سنسور ۴۸ مگاپیکسلی را به گوشی‌های ارزان‌قیمت خود هم اضافه کند.
 
برنامه‌ی بعدی هم کاهش قیمت مدل‌های پلاس و استاندارد و افزایش قیمت مدل پرو و البته آیفون ۱۵ اولترا است. فعلا که خبرها و شایعات در همین راستا هستند و گفته می‌شود از لحاظ قابلیت و امکانات، دو مدل پرو و اولترا بسیار بهتر (بدنه‌ی تیتانیومی، پردازنده‌ی سریع‌تر و…) و از لحاظ قیمت هم بسیار گران‌تر از دو مدل استاندارد و پلاس خواهند بود. حال باید دید در نهایت اپل چه تصمیمی می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.