سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 31, 2022
17:22 شنبه، 10ام دیماه 1401
کد خبر: 141795

اپل بعد از 22 سال سنت‌شکنی کرد؛ عدم عرضه مک جدید در فصل چهارم سال میلادی

اپل از سال 2001، همواره در فصل چهارم سال‌های میلادی حداقل یک مک جدید روانه بازار کرده است، اما امسال چنین اتفاقی رخ نداد.
 
فصل چهارم 2022 به‌زودی به پایان می‌رسد اما در این بازه زمانی، اپل از مک جدیدی رونمایی نکرد و همچنین مک جدیدی وارد بازار نشد. این اولین‌بار در 22 سال گذشته است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و کاربران برای ملاقات با مک‌های جدید باید تا سال 2023 منتظر بمانند.
 
اپل در سال‌های گذشته همواره در فصل چهارم سال‌های میلادی، حداقل یک مدل مک جدید روانه بازار کرده است و این سنت از سال 2001 با عرضه iBook G3 آغاز شد. اما امسال در فصل چهارم با مک جدیدی روبه‌رو نشدیم. جدیدترین مک‌های اپل، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو M2 در ماه ژوئیه از راه رسیدند.
 
اپل مک‌های جدید را سال 2023 معرفی می‌کند
بسیاری از شایعات گفته بودند که اپل پیش از پایان سال 2022، از نسل جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی رونمایی می‌کند، اما چنین اتفاقی رخ نداد و حالا هم عملاً سال 2022 به پایان رسیده است. طبق جدیدترین گزارش‌ها، باید منتظر رونمایی از این محصولات در سال آینده میلادی باشیم.
 
انتظار می‌رود مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی جدید به‌همراه نسل بعدی مک مینی در فصل اول 2023 از راه برسند. احتمالاً در این بازه زمانی با مک پرو هم روبه‌رو می‌شویم؛ محصولی که بالاخره به پردازنده‌های اپل سیلیکون مهاجرت می‌کند.
 
در حالت کلی اگر این محصولات در ماه مارس 2023 معرفی شوند، با تأخیر تقریباً 6 ماهه نسبت به انتظار اولیه و سنت 22‌ساله اپل روبه‌رو می‌شویم.
 
مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی جدید طراحی مشابه نسل کنونی‌شان خواهند داشت، بااین‌حال به تراشه‌های جدید M2 پرو و مکس مجهز می‌شوند. مک مینی جدید احتمالاً طراحی تازه‌ای خواهد داشت و از یکی از تراشه‌های خانواده M2 بهره خواهد برد.
 
درنهایت نوبت به کامپیوتر مورد انتظار مک پرو می‌رسد که مدت‌هاست طرفداران منتظر رونمایی از نسل جدیدش با اپل سیلیکون هستند. طبق برخی شایعات، اپل آماده رونمایی از این محصول با تراشه خانواده M1 در اوایل سال 2022 بود، اما تصمیم گرفت آن با پردازنده‌ای قدرتمندتر در سال 2023 معرفی کند. البته ظاهراً اپل دیگر برنامه‌ای برای استفاده از تراشه فوق قدرتمند M2 اکستریم در نسل جدید مک پرو ندارد.
 
باید منتظر بمانیم و ببینیم سال آینده میلادی اپل برنامه‌ای برای عرضه مک جدید در فصل چهارم دارد یا اینکه به‌کل برنامه‌اش تغییر می‌کند و با سنت جدیدی روبه‌رو می‌شویم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.