بازی

فناوری اطلاعات

December 31, 2022
17:47 شنبه، 10ام دیماه 1401
کد خبر: 141800

نینتندو احتمالاً دیگر برنامه‌ای برای تولید کنسول سوییچ پرو ندارد

به‌نظر می‌رسد عرضه کنسول سوییچ پرو در دستور کار نینتندو قرار داشته است، اما درنهایت تصمیم می‌گیرد به‌جای آن، روی سوییچ 2 تمرکز کند.
اوایل 2020 شاهد شروع انتشار شایعات درباره یک کنسول میان‌نسلی نینتندو به نام سوییچ پرو بودیم. از آن زمان گزارش‌هایی درباره استفاده از پردازنده اختصاصی مبتنی بر معماری ولتا انویدیا و حتی نمایشگر 4K منتشر شد، اما ظاهراً نینتندو از تولید چنین کنسولی منصرف شده است.
 
در‌حالی‌که گفته می‌شود نینتندو دیگر برنامه‌ای برای تولید این محصول ندارد، مشخصات شایعه‌شده درباره آن هیجان‌انگیز بودند؛ از پشتیبانی از فناوری DLSS انویدیا گرفته تا بهبود رزولوشن و عملکرد بازی‌های قدیمی و داک بزرگ‌تر با پورت‌های بیشتر. حتی برخی منابع مدعی شده بودند که این محصول در سال 2022 از راه می‌رسد. اما هیچ‌کدام از این قابلیت‌ها به حقیقت نمی‌پیوندند؛ چرا که ظاهراً دیگر چنین کنسولی در کار نیست.
 
نینتندوی سوییچ پرو تولید نمی‌شود
در جدیدترین قسمت از پادکست Digital Foundry، «جان لینمن» گفته است که نینتندو به‌دنبال چنین کنسولی بوده است و درحقیقت با یک پروژه واقعی روبه‌رو بوده‌ایم، اما این کمپانی درنهایت تصمیم می‌گیرد چنین محصولی را روانه بازار نکند:
 
«براساس صحبت‌هایی که با توسعه‌دهندگان مختلف داشتم، فکر می‌کنم در یک مقطع زمانی به‌نوعی برنامه‌ای برای عرضه کنسول میان‌نسلی سوییچ وجود داشته است، اما به‌نظر نمی‌رسد دیگر چنین موضوعی در دستور کار باشد. به همین دلیل سخت‌افزار بعدی این کمپانی، نسل بعدی سوییچ و نه یک کنسول میان‌نسلی خواهد بود.»
 
با توجه به این گفته‌ها، نینتندو می‌خواهد مسقیماً به‌سراغ نسل بعدی کنسول خود بروید؛ کنسولی که به باور لینمن به‌جای سال آینده میلادی، در سال 2024 از راه می‌رسد. این پیش‌بینی با جدیدترین شایعات در یک راستا قرار دارد؛ چرا که طبق شایعات اخیر، چیپست انویدیا Tegra239 با پردازنده مجهز به 8 هسته، فناوری DLSS انویدیا و پشتیبانی از رهگیری پرتو در‌حال آماده‌سازی برای نینتندو سوییچ 2 و نه نسخه پرو است.
 
نینتندو می‌خواهد در مه 2023 بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom را روانه بازار کند و بسیاری انتظار داشتند که هم‌زمان با این بازی، نسخه جدید سوییچ یا همان مدل پرو هم از راه برسد، اما به احتمال زیاد چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. شاید نینتندو تصمیم بگیرد عرضه این بازی را تا سال 2024 و هم‌زمان با معرفی سوییچ 2 به تعویق بیندازد که مسلماً به مذاق طرفداران خوش نمی‌آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.