تلفن همراه

گجت

January 1, 2023
11:35 یکشنبه، 11ام دیماه 1401
کد خبر: 141818

مایکروسافت هدفون ۲۰۰ دلاری سرفیس ایرباد را به فراموشی سپرده است

سرفیس ایرباد، هدفون ۲۰۰ دلاری مایکروسافت، دو سال پس از عرضه به بازار تقریبا هیچ به‌روزرسانی جدیدی دریافت نکرده و کاملا فراموش شده است.
هدفون‌ توگوشی Surface Earbuds محصولی عجیب در لاین‌آپ مایکروسافت است. این هدفون که بیش از دو سال پیش عرضه شد، همچنان با قیمتی نزدیک به قیمت اولیه به فروش می‌رسد. این هدفون احتمالا بدترین سرفیسی است که هم‌اکنون می‌توانید بخرید. سرفیس ایرباد زمانی رونمایی شد که هدفون‌های توگوشی بی‌سیم به‌شدت محبوب بودند. در آن زمان هدفون مایکروسافت نتوانست در حد و اندازه‌ی رقبا ظاهر شود، آن هم در شرایطی که نسبت‌به اکثر محصولات مشابه قیمت بالاتری داشت.
 
سرفیس ایرباد بدترین سرفیسی است که هم‌اکنون می‌توانید بخرید
پس از دو سال، سرفیس ایرباد را نمی‌توانیم هدفونی باکیفیت خطاب کنیم. این هدفون حتی طراحی خیلی جذابی هم ندارد و به‌خوبی در گوش بسیاری از کاربران جای نمی‌گیرد. سرفیس ایرباد از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند و در حال حاضر برچسب قیمت ۱۶۰ دلار را یدک می‌کشد.
 
آنچه گفتیم صرفاً عیب‌هایی سخت‌افزاری است و اگر موارد نرم‌افزاری را وارد معادله کنیم، شرایط پیچیده‌تر می‌شود. به‌طور معمول گجت‌های پوشیدنی نظیر سرفیس ایرباد چندین به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت می‌کنند تا کیفیت‌شان بهبود یابد. این گفته به‌طور ویژه درباره‌ی محصولاتی که اولین گجت در نسل خود هستند صدق می‌کند.
 
متأسفانه از زمان عرضه‌ی سرفیس ایرباد، تقریبا هیچ تغییری در این هدفون ایجاد نشده است. آخرین باری که این هدفون به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت کرد، سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور و مهر ۱۳۹۹) بود، یعنی بیش از دو سال قبل. اولین به‌روزرسانی سرفیس ایرباد به محض عرضه‌ی رسمی این محصول منتشر شد. آخرین به‌روزرسانی به زمان عرضه‌ی مدل گرافیتی این هدفون برمی‌گردد.
 
سرفیس ایرباد مشکلاتی آزاردهنده دارد که قطعاً با به‌روزرسانی نرم‌افزاری قابل‌حل هستند
ویندوز سنترال با انتقاد به رویکرد مایکروسافت در قبال سرفیس ایرباد می‌نویسد ردموندی‌ها به‌شدت نسبت‌به هدفون توگوشی خود بی‌توجه بوده‌اند. این نشریه به مواردی مثل بهینه‌نبودن عملکرد به هنگام پخش صدا، همگام‌نبودن صدا در بین گوشیِ راست و چپ، تأخیر قابل توجه در اتصال به دستگاه و مشکل بلوتوث در محیط‌های شلوغ به‌عنوان مشکلات مهم سرفیس ایرباد اشاره می‌کند. مشکل دیگر این است که پس از تخلیه‌ی کامل باتری امکان شارژ ایرباد وجود ندارد.
 
بسیاری از این مشکلات را می‌توان از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف کرد، اما مایکروسافت بیش از ۲۸ ماه است که هیچ توجهی به سرفیس ایرباد نشان نمی‌دهد. شرکت ردموندی هدفون سرفیس ایرباد را همچنان به‌عنوان محصولی جدید می‌فروشد.
 
از سال ۲۰۲۰ تاکنون هدفون ایرپاد ۲ اپل هفت به‌روزرسانی دریافت کرده و هدفون توگوشی برند ناتینگ از زمان عرضه در سال ۲۰۲۱ تاکنون چندین بار به‌روزرسانی شده است. بررسی وضعیت بازار نشان می‌دهد که به‌روز نکردن فرمور هدفون‌ها اقدامی غیرمعمول است.
 
مورد مهم دیگر این است که سرفیس ایرباد در دنیای امروز ارزش ۱۶۰ دلار را ندارد. در سال ۲۰۲۰ چنین قیمتی تا حدی قابل‌هضم بود، اما وقتی محصولات برندهایی مثل اپل و ناتینگ و وان پلاس را می‌بینیم، هیچ دلیلی برای خرید سرفیس ایرباد وجود ندارد. این شرکت‌ها هدفون‌های جدید را با قیمت ۱۵۰ دلار یا کمتر می‌فروشند، آن هم هدفون‌هایی که حذف نویز فعال دارند.
 
سرفیس ایرباد مایکروسافت واقعا ارزش ۱۶۰ دلار را ندارد
منابعی آگاه می‌گویند مایکروسافت مشغول کار روی مدل جدید سرفیس ایرباد با کدنام Ella است. این هدفون قرار بود پیش از پایان سال ۲۰۲۲ معرفی شود، اما در نهایت چنین اتفاقی رنگ حقیقت به خود نگرفت.
 
بی‌توجهی مایکروسافت به سرفیس ایرباد باید برای کسانی که به تهیه‌ی نسل دوم این هدفون علاقه دارند هشدارآمیز باشد. اگر قرار است مبلغ قابل توجهی برای خرید هدفون توگوشی صرف کنید، بهتر است سراغ برندی بروید که پشتیبانی نرم‌افزاری مناسبی ارائه می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.