تحلیل بازار

تلفن همراه

January 2, 2023
13:23 دوشنبه، 12ام دیماه 1401
کد خبر: 141852

محصولات برنده و بازنده‌ آنر در سال ۲۰۲۲

آنر در سال ۲۰۲۲ هم موفق شد جای پای خود را در بازار چین و اروپا محکم‌تر کند و در این میان از چندین گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و گجت‌های پوشیدنی جذاب رونمایی کرد. در ادامه به محصولات برنده و بازنده‌ی آنر در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم تا ببینیم این شرکت طی این سال چه عملکردی داشته است.
برنده: آنر مجیک ۴ پرو
آنر برای این گوشی از تمام توان خود استفاده کرد و نتیجه‌ی این رویکرد، ارائه‌ی بهترین پرچم‌دار این شرکت شد. از بین ویژگی‌های مهم این گوشی می‌توانیم به بهره‌گیری از نمایشگر LTPO، چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱، دوربین‌های انعطاف‌پذیر به همراه دوربین پریسکوپی و شارژ سریع ۱۰۰ واتی اشاره کنیم. پیدا کردن یک پرچم‌دار بهتر با ویژگی‌های بیشتر از این گوشی کار راحتی نیست و آنر با عرضه‌ی این گوشی نشان داد که در این حوزه هم حرف زیادی برای گفتن دارد.
 
بازنده: آنر ۸۰
آنر ۸۰ نسبت به نسل قبلی با تغییر چندانی روبرو نشده است. اگرچه طراحی پنل پشتی اندکی تغییر کرده و حالا شاهد استفاده از دوربین جدید ۱۶۰ مگاپیکسلی هستیم، اما به غیر از این موارد، تفاوتی با آنر ۷۰ ندارد. به زبان ساده، آنر برای این گوشی صرفا از چیپست جدیدتر اسنپدراگون ۷۸۲G و دوربین ۱۶۰ مگاپیکسلی استفاده کرده است. از سوی دیگر رزولوشن سنسور دوربین اولترا واید هم کاهش پیدا کرده و این گوشی جدید با اندروید ۱۲ راهی بازار شده است.
 
برنده: آنر مجیک Vs
با وجود اینکه آنر مجیک V گوشی تاشوی جذابی بود، اما این گوشی هیچوقت راهی بازارهای جهانی نشد. از بین ویژگی‌های مهم این گوشی، می‌توانیم به کم‌رنگ‌تر بودن چین‌خوردگی نمایشگر نسبت به بسیاری از گوشی‌های تاشو ساخت شرکت‌های رقیب اشاره کنیم. در این میان، آنر از نسل بعدی این گوشی موسوم به مجیک Vs رونمایی کرده که قرار است راهی بازار جهانی شود.
 
این گوشی از مزایای نسل قبلی بهره می‌برد ولی ویژگی‌هایی مانند دوربین تله‌فوتو با زوم ۳ برابری، چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و باتری بزرگ‌تر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت کرده است. در ضمن وزن این گوشی به ۲۶۱ گرم می‌رسد که نسبت به بدنه‌ی ۲۸۸ گرمی نسل قبلی شاهد کاهش قابل توجه وزن آن هستیم. مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی با قیمت ۱۰۵۰ دلار راهی بازار چین شده است.
 
بازنده: قیمت آنر ۷۰ برای بازارهای جهانی
آنر ۷۰ یک میان‌رده‌ی عالی با طراحی جذاب، عمر باتری بالا، نمایشگر قابل اعتماد و دوربین بالاتر از حد متوسط است. مهم‌ترین مشکل این گوشی، قیمت آن برای بازار جهانی است که با قیمت ۵۰۰ دلار راهی کشورهای مختلف شده. نکته‌ی قابل توجه این است که با پرداخت این مبلغ، می‌توانید مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی را خریداری کنید. این در حالی است که مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی در بازار چین با قیمت ۳۶۵ دلار به فروش می‌رسد.
 
در این محدوده‌ی قیمتی، کاربران می‌توانند از بین گزینه‌های جذاب‌تری دست به انتخاب بزنند. بنابراین امیدواریم آنر در ادامه برای قیمت جهانی میان‌رده‌های خود، رویکرد بهتری در پیش بگیرد.
 
برنده: لپ‌تاپ مجیک ۱۴ ۲۰۲۲
مجیک ۱۴ ۲۰۲۲ را می‌توانیم به عنوان یکی از جذاب‌ترین لپ‌تاپ‌های عرضه شده در سال ۲۰۲۲ در نظر بگیریم. با وجود استفاده از نمایشگر ۱۴ اینچی و بدنه‌ی جمع‌و‌جور، درون آن نسل ۱۲ پردازنده‌های اینتل قرار گرفته و در ضمن باید به بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی RTX 2050 هم اشاره کنیم. با وجود این سخت‌افزار قدرتمند، ضخامت بدنه‌ی آن فقط ۱۷ میلی‌متر است.
 
باتری ۷۵ وات‌ساعتی قرار گرفته در بدنه می‌تواند دوام بالایی ارائه کند و بدنه‌ی آلومینیومی حرف زیادی برای گفتن دارد. در ضمن نباید سرعت ۱۳۵ واتی برای شارژ را از قلم بیندازیم. بنابراین از جهات مختلف، این لپ‌تاپ یکی بهترین محصولات آنر در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.