تحلیل بازار

تلفن همراه

January 3, 2023
13:05 سه شنبه، 13ام دیماه 1401
کد خبر: 141894

آیفون سیتی به یک قدمی ظرفیت کامل رسید

کارخانه کرونازده شرکت فاکسکان در شهر ژنگژوی چین، تقریبا به تولید کامل بازگشته است و تولیدش در دسامبر به حدود ۹۰ درصد برنامه اولیه رسید.
 
تولید این کارخانه که بزرگترین کارخانه آیفون در جهان به شمار می‌رود و به آیفون سیتی معروف است، سال میلادی گذشته تحت تاثیر شیوع کووید و تدابیر قرنطینه که باعث فرار هزاران کارگر شد، مختل شده بود. این کارخانه همچنین شاهد بروز اعتراض کارکنان بر سر دستمزد بود.
 
فاکسکان برای جذب کارکنان جدید و متقاعد کردن کارکنان برای ماندن، پاداش‌هایی را عرضه کرده است. یک منبع آگاه در این شرکت تایوانی ماه گذشته به رویترز گفته بود: فاکسکان ازسرگیری تولید کامل این کارخانه در اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه را هدف‌گذاری کرده است.
 
یک منبع آگاه گفت: تولید تقریبا به طور کامل ازسرگرفته شده است. منبع دیگری اظهار کرد: تولید تقریبا به سطح عادی برگشته اما مدیران شرکت به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید در چین، نسبت به دورنمای تولید، محتاط مانده‌اند. ما پیک ابتلا به کووید قبل یا بعد از تعطیلات سال نوی چینی را پیش بینی می‌کنیم.
 
رسانه دولتی استان هنان که این کارخانه در آن واقع شده است، به نقل از یک مدیر شرکت فاکسکان گزارش کرد شمار کارکنان این کارخانه در حال حاضر در ۲۰۰ هزار نفر ثابت مانده و زنجیره تامین این کارخانه تثبیت شده و بهبود ظرفیت تولید را امکان پذیر کرده است.این کارخانه تا ۳۰۰ هزار نفر گنجایش دارد.
 
بر اساس گزارش رویترز، مشکلات کارخانه ژنگژو مشکلاتی است که شرکت‌ها و کارکنان آنها در رعایت سیاست کووید صفر چین داشته‌اند. پس از مشکلات فاکسکان و اعتراضات گسترده به این سیاست، دولت مرکزی چین اوایل دسامبر به طور ناگهانی سیاست کووید صفر را کنار گذاشت و راهبرد زندگی با این ویروس را اتخاذ کرد. این اقدام با استقبال گسترده روبرو شد اما در افزایش موارد ابتلا در سراسر این کشور نقش داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.