اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

January 4, 2023
12:43 چهارشنبه، 14ام دیماه 1401
کد خبر: 141934

وجود ۶۰ دکل خاموش مخابراتی در تهران/ توضیحات وزارت ارتباطات درخصوص اشکالات فنی فیلترشکن‌ها

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت: سه اپراتور در حال حاضر ۶۷۰ سایت را برای پوشش نقاط کور شهر تهران طراحی کرده ند اما برای نصب دکل‌ها مشکل وجود دارد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیمان قره داغی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری در بازدید میدانی از سطح شهر در جمع خبرنگاران گفت: دو اپراتور همراه در مجموح 670 سایت را برای پوشش نقاط کور تهران طراحی کرده اند اما به دلیل مسائلی نظیر اینکه موقعیت مناسبی در نقاط کور در اختیار اپراتورها قرار نگرفته است دکل ها هنوز نصب نشده است.
 
وی افزود: 25 سایت خاموش در همراه اول و 30 سایت نیز در ایرانسل وجود دارد که با احتساب رایتل به حدود 50 تا 60 سایت خاموش می‌رسد. اگر همه این موارد که برای آنها سرمایه گذاری شده است روشن شوند تحولی در این حوزه رخ خواهد داد.
 
قره داغی اظهار کرد: نگرانی که مردم دارند بحث تششعات است و ما و سازمان انرژی اتمی این موضوع را بررسی می‌کنند. تا کنون موردی نداشتیم که سطح تششع خطرناک وجود داشته باشد.
 
وی در خصوص مشکل تامین محل های نصب دکل‌های مخابراتی گفت: در برخی موارد اداره دولتی وجود ندارد، علاوه بر این در برخی موارد نیز همین ادارات ساختمان خود را در اختیار ما قرار نمی‌دهند.
 
توضیحات وزارت ارتباطات در خصوص اشکالات فنی در حوزه فیلترشکن ها
 
در ادامه خرامید رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات در ارتباط با مشکلات مربوط به فیلتر شکن ها گفت: برخی نکات به سمت ما می‌آید نظیر بحث آموزش مجازی در چند روز اخیر، در این موارد شائبه وجود دارد. برخی می‌گویند می‌خواهیم به یک پلتفرم فیلتر شده مراجعه کنیم اما امکانی وجود ندارد. طبیعتاً وقتی تصمیم از سوی مراجع ذی صلاح اتخاذ شده دیگر ما نمی‌توانیم بر روی بحث کیفیت فیلترشکن ها کاری انجام دهیم. برخی موارد نیاز به آموزش دارد و به طور مثال دیده شده که یک برنامه داخلی به دلیل مشکل در دی ان اس گوشی برای یک کاربر اجرا نمی‌شده است.
 
وی در خصوص اختلال در تامین نیازهای برخی اقشار در حوزه اینترنت گفت: در مورد بازی های آنلاین در هفته آینده اتفاق خوبی رخ خواهد داد و در مورد فری لنسرها نیز اقداماتی در حال انجام است. وظیفه ما این است که زیر ساخت ها را تقویت کنیم و مشکلات پلتفرم های داخلی را رفع کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.