سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 4, 2023
14:21 چهارشنبه، 14ام دیماه 1401
کد خبر: 141936

سهم ویندوز ۱۱ در پلتفرم استیم به ۲۹ درصد رسید

داده‌های نظرسنجی ماه اکتبر ۲۰۲۲ استیم نشان می‌دهد سهم استفاده از ویندوز ۱۱ میان گیمرهای این پلتفرم همچنان درحال افزایش است.
Valve هر ماه یک نظرسنجی داوطلبانه برگزار می‌کند تا اطلاعاتی درمورد سخت‌افزاری که کاربران از آن برای دسترسی به استیم استفاده می‌کنند، به‌دست آورد. این داده‌ها به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند بازی‌های خود را برای دسترسی به بیشترین تعداد گیمرها و سرمایه‌گذاری عاقلانه در فناوری‌های مختلف، بهینه کنند. نظرسنجی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استیم، منبع بسیار خوبی برای کسب اطلاعات درمورد نسخه‌های مختلف ویندوز و میزان استفاده از آن‌ها میان گیمرها است.
 
شرکت در نظرسنجی ماهانه‌ی Valve اختیاری است و بنابراین داده‌های آن ۱۰۰ درصد کاربران استیم را دربر نمی‌گیرد. علاو‌ه‌براین، صفحه‌ی رسمی استیم، جدیدترین داده‌ها را با اکتبر ۲۰۲۲ مقایسه کرده است و نه نوامبر ۲۰۲۲ و به‌همین‌دلیل تفاوت‌هایی میان داده‌های این مقاله با گزارش رسمی شرکت مذکور وجود دارد.
 
طبق داده‌های نظرسنجی اکتبر ۲۰۲۲ استیم، ویندوز ۱۱ همچنان درحال جذب کاربران ویندوز ۱۰ است و سهم این سیستم‌عامل با رشد ۰٫۴۴ درصدی نسبت به نوامبر ۲۰۲۲ به ۲۸٫۴۲ درصد رسیده است.
 
به گزارش NeoWin، نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰، بیشترین سهم استفاده را میان کاربران استیم دارد و در دسامبر ۲۰۲۲ فقط ۰٫۱۸ درصد از سهم خود را از دست داد. طبق جدیدترین داده‌های Valve، درحال‌حاضر ۶۵٫۴۲ درصد از کاربران استیم از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند. سهم نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۷ نیز با سهم ۱٫۶۶ درصدی (کاهش ۰٫۲۲ درصدی) سومین نسخه‌ی محبوب ویندوز در استیم است.
 
به‌طور کلی سهم همه‌ی نسخه‌های سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت میان گیمرهای استیم به ۹۶٫۱۵ درصد می‌رسد که نسبت به ماه قبل ۰٫۰۴ درصد افزایش یافته است. اپل با سهم ۲٫۴۸ درصدی (رشد ۰٫۰۳ درصدی) در جایگاه دوم و لینوکس با سهم ۱٫۳۸ درصدی (کاهش ۰٫۰۶ درصدی) در جایگاه سوم فهرست پراستفاده‌ترین سیستم‌عامل‌های این پلتفرم قرار دارند.
 
اما تغییر درخورتوجهی در سخت‌افزار مورداستفاده‌ی کاربران استیم نسبت‌به ماه قبل وجود ندارد. در ادامه محبوب‌ترین پردازنده‌ها، گرافیک‌ها، حافظه‌ها و سایر ویژگی‌های سخت‌افزاری را در این پلتفرم مشاهده می‌کنید.
fojlk.PNG
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.