تحلیل بازار

تلفن همراه

January 5, 2023
16:23 پنجشنبه، 15ام دیماه 1401
کد خبر: 141976

خبری خوش برای اپل: بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون جهان پس از هفته‌ها محدودیت، به حالت عادی بازمی‌گردد

فاکسکان، بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون در جهان پس از هفته‌ها کاهش حجم تولید آیفون، بار دیگر به روزهای اوج بازمی‌گردد.
فاکسکان، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده اپل پس از هفته‌ها محدودیت و کاهش ظرفیت در بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون جهان، بار دیگر به روزهای اوج بازمی‌گردد. با افزایش حجم تولید آیفون در این کارخانه، زمان انتظار برای خرید دستگاه‌هایی همچون آیفون 14 پرو کاهش پیدا می‌‌‌کند.
 
این کارخانه ظاهراً قصد دارد در اوج ظرفیت خود به تولید آیفون ادامه دهد. به گفته «ویک وانگ»، مدیر فاکسکان این کارخانه درحال‌حاضر با 200 هزار کارمند به فعالیت خود ادامه می‌دهد. پیش‌تر گفته شده بود که ظرفیت تولید این کارخانه در ژانویه 2023 به حالت عادی بازمی‌گردد که ظاهراً پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمده است.
 
پایانی بر مشکلات بزرگ‌ترین تأمین‌کننده اپل
اوایل آبان‌ماه خبرهایی در مورد محدودیت‌های تولید آیفون در کارخانه فاکسکان ژنگژو چین منتشر شد. در آن مقطع زمانی گفته شد که به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا در چین، حجم تولید آیفون در این کارخانه تا 30 درصد کاهش پیدا می‌کند. ماجرا به همین جا ختم نشد و فاکسکان با مشکلات بیشتری روبه‌رو شد. علاوه بر محدودیت‌های کرونایی، اعتراضات کارگری و استعفای گروهی کارگران در این کارخانه باعث شد حجم تولید آن به‌شدت کاهش پیدا کند.
 
اکنون به گزارش بلومبرگ، فاکسکان، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده اپل در کارخانه اصلی خود در شهر ژنگژو چین که طی ماه‌های گذشته روزهای پرتلاطمی را سپری می‌کرد و ظرفیت تولید آیفون را کاهش داده بود، به روزهای عادی بازمی‌گردد.
 
طی چند ماه گذشته، زنجیره تأمین اپل با محدودیت‌هایی روبه‌رو شد که نتیجه آن، کاهش تولید آیفون 14 و 14 پرو بود. در زمان اوج این محدودیت‌ها، اپل با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که ظرفیت تولید آیفون 14 پرو کاهش یافته است. اکنون ظاهراً وضعیت تغییر کرده و بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون جهان به روزهای اوج خود بازمی‌گردد که می‌تواند خبری خوب برای اپل و دوستداران این برند باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.