بازی

فناوری اطلاعات

January 5, 2023
17:13 پنجشنبه، 15ام دیماه 1401
کد خبر: 141983

مدیرعامل اپیک گیمز: فورتنایت در 2023 به iOS برمی‌گردد

مدیرعامل اپیک گیمز به‌مناسبت سال نوی میلادی در توییتی وعده داد که سال 2023 سال بازگشت به iOS برای فورتنایت خواهد بود.
«تیم سویینی»، مدیرعامل شرکت اپیک گیمز در اولین روزهای سال جدید میلادی اعلام کرد که بازی فورتنایت دوباره به پلتفرم iOS برمی‌گردد. این بازی حدود سه سال پیش به‌خاطر نقض قوانین اپ استور از فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل حذف شد و دادگاه پرحرف‌وحدیثی را به‌وجود آورد.
 
تیم سوییتی به‌مناسبت آغاز سال 2023 در توییتی اعلام کرد که این شرکت در سال جدید به iOS باز خواهد گشت. او در ادامه تصویری از یکی از شخصیت‌های بازی فورتنایت را به‌اشتراک گذاشت که درحال تماشای آتش‌بازی سال نو و مشاهده عدد 2023 در آسمان است.
 
طبق گزارش‌ها، اپل احتمالاً می‌خواهد در iOS 17 به کاربران اجازه دهد امکان نصب اپلیکیشن‌ها از خارج از اپ استور و به‌صورت مستقیم را داشته باشند. این تغییر استراتژی می‌تواند تصمیمی در واکنش به قانون تازه‌تصویب DMA یا «قانون بازارهای دیجیتال» در اتحادیه اروپا باشد. اپیک گیمز با کمک همین قانون می‌تواند فورتنایت را بدون نیاز به کسب مجوز از اپ استور در اختیار کاربران iOS قرار دهد.
 
کشمکش دنباله‌دار اپیک گیمز و اپل بر سر فورتنایت
بازی محبوب شرکت اپیک گیمز در تابستان سال 2020 قابلیتی را برای خرید و پرداخت مستقیم پول در اختیار کاربران گذاشت که سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپل را دور می‌زد. در ادامه اپل، فورتنایت را از اپ استور حذف کرد و مدعی شد که این شرکت قوانین فروشگاه آن‌ها را زیر پا گذاشته است.
 
این رخدادها درنهایت دادگاه بزرگی را بین اپل و اپیک گیمز به‌وجود آورد که حکم پایانی آن اضافه‌شدن روش‌های پرداخت جایگزین به اپ استور بود. البته هر دو شرکت در مقابل حکم دادگاه درخواست تجدیدنظر کرده‌اند.
 
اپیک گیمز مدعی است که اپل کنترل کامل iOS و اپ استور را به‌شکلی ضدرقابتی در دست گرفته است و اجازه نمی‌دهد که فروشگاه‌های شخص ثالث در این پلتفرم حضور داشته باشند. در‌آن‌سو، اپل ادعا می‌کند که این سیاست ضامن حفظ ایمنی کاربران است. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم در سال جاری میلادی چه اتفاقاتی خواهد افتاد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.