فناوری اطلاعات

January 6, 2023
11:40 جمعه، 16ام دیماه 1401
کد خبر: 141990

دادگاه هندی با درخواست تجدیدنظر گوگل مخالفت کرد

دادگاه هندی درخواست گوگل برای لغو حکم ضد انحصارطلبی که علیه این شرکت آمریکایی در ارتباط با پلتفرم اندروید صادر شده است را نپذیرفت.
 
کمیسیون رقابت هند در اکتبر اعلام کرد گوگل از موقعیت برتر خود در بازار مانند جست و جوی آنلاین و فروشگاه برنامه برای اندروید، سوءاستفاده کرده تا موقعیت اپلیکیشنهایش مانند کروم و یوتیوب را در مرورگرهای وب موبایل و میزبانی ویدئوی آنلاین حفظ کند.
 
این کمیسیون گفته بود بازارها باید اجازه پیدا کنند بر اساس شایستگی رقابت کنند و این مسئولیت بر عهده بازیگران بزرگ بازار (در پرونده فعلی، گوگل است) که رفتارشان مانع رقابت بر اساس شایستگی نشود و گوگل را به دلیل شیوه های ضد انحصارطلبی و به منظور وادار کردن این شرکت آمریکایی برای تغییر رویکردش در قبال پلتفرم اندروید، ۱۳.۳۸ میلیارد روپیه (۱۶۱.۹۵ میلیون دلار)، جریمه کرده بود.
 
در جلسه دادگاه تجدیدنظر، آبشیک مانو سینگوی، وکیل گوگل تلاش کرد اجرای حکم صادره را متوقف کرده یا تاریخ اجرای آن را به بعد از ۱۹ ژانویه به تعویق بیاندازد. وی مدعی شده بود تصمیم کمیسیون رقابت هند، گوگل را ناچار خواهد کرد مدل کسب و کار خود را تغییر دهد و به ضرر مصرف کنندگان تمام خواهد شد اما دادگاه با این درخواست موافقت نکرد.
 
گوگل در اظهارنامه خود به دادگاه اعلام کرده بود واحد تحقیقات کمیسیون رقابت هند، بخشهایی از حکم اتحادیه اروپا علیه این شرکت آمریکایی در خصوص سوءاستفاده از موقعیت برتر بازار سیستم عامل اندروید را کپی برداری کرده است.
 
بر اساس گزارش رویترز، گوگل همچنین برای جریمه ۱۱۳ میلیون دلاری، درخواست تجدیدنظر کرده است. کمیسیون رقابت هند، گوگل را به دلیل استفاده از شیوه‌های ضدانحصارطلبی در این کشور، ۱۱۳ میلیون دلار جریمه کرد و به این شرکت دستور داده است طراحان اپلیکیشن را از استفاده از سیستم پرداخت غیرگوگل در این کشور منع نکند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.