لبه تکنولوژی

January 6, 2023
13:52 جمعه، 16ام دیماه 1401
کد خبر: 142003

ربات دوست‌داشتنی EBO X با امکانات جذاب، می‌تواند عضوی از خانواده شما باشد

ربات خانگی هوشمند EBO X با قابلیت نظارت بر محیط خانه و ارتباط با سایر لوازم هوشمند خانگی در CES 2023 معرفی شد.
اوایل هرسال میلادی و با شروع نمایشگاه CES، شاهد معرفی محصولات نوآورانه‌ و جذاب فراوانی هستیم که البته برخی از آن‌ها هرگز به‌صورت تجاری عرضه نمی‌شوند. اکنون Enabot که درزمینه‌ی ساخت ربات‌ فعالیت می‌کند، محصول چشمگیری به‌ نام EBO X معرفی کرده است که از ده‌ها قابلیت آینده‌نگرانه بهره می‌برد و قرار است در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار شود.
 
EBO X درواقع ربات هوشمند خانگی است که چندین قابلیت اساسی دارد. این محصول پس‌ از نقشه‌برداری از محیط اطراف خود، می‌تواند شما را با دو چرخ‌ خود در اطراف محیط خانه دنبال کند. این ربات می‌تواند ازطریق دوربین‌های 4K خود به‌صورت دوطرفه با کاربران در ارتباط باشد و درصورت تمایل، موسیقی مدنظرتان را ازطریق بلندگو‌های Harman پخش کند. این محصول جذاب می‌تواند با سایر دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند آلکسا مرتبط شود و هنگامی‌که در منزل حضور ندارید، هشدارهای امنیتی را ارائه دهد.
 
به‌گزارش دیجیتال‌ترندز، EBO X اساساً ایستگاه خانگی هوشمندی است که می‌تواند با چرخ‌های خود حرکت کند. این محصول قابلیت‌های اضافه‌ای برای اندازه‌گیری المان‌های مختلف نیز دارد. شاید بزرگ‌ترین ایراد ربات مذکور، قیمتش باشد. شرکت سازنده‌ی EBO X اعلام کرده است این محصول با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه خواهد شد.
 
Enabot چند ربات خانگی هوشمند دیگر ازجمله EBO SE و EBO AIR را نیز تولید کرده است که البته تطبیق‌پذیری هیچ‌کدام از آن‌ها به‌اندازه‌ی EBO X نیست. ربات‌های قبلی این شرکت با قیمت کمتر از ۳۰۰ دلار فروخته می‌شوند؛ بنابراین، امکانات کمتر آن‌ها از EBO X چندان تعجب‌آور نیست. ربات Enabot EBO X برنده‌ی جایزه‌ی نوآوری CES 2023 نیز شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.