تلفن همراه

گوشی

January 6, 2023
13:56 جمعه، 16ام دیماه 1401
کد خبر: 142005

قیمت تعویض باطری آیفون افزایش یافت

دارندگان آیفونی که مدت ضمانت آنها به پایان رسیده است، برای تعویض باطری گوشی خود در فروشگاه های اپل، باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.
 
اپل اعلام کرد قیمت تعویض باطری برای همه گوشی های آیفون که پیش از سال ۲۰۲۲ عرضه شده اند از اول مارس، به میزان ۲۰ دلار افزایش پیدا می کند.
 
در حال حاضر، دارندگان آیفون ۱۳ برای باطری جدید ۶۹ دلار پرداخت می کنند اما دو ماه دیگر، هزینه تعویض باطری به ۸۹ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.
 
افزایش قیمت باطری همچنین شامل مدل‌های قدیمی تر آیفون، بعضی از آی پدها و لپ تاپ های مک بوک می شود. قیمت‌ها در بعضی از بازارهای بین المللی اپل هم افزایش پیدا خواهد کرد.
 
در حال حاضر، همه مدل‌های آیفون ۱۴ ضمانت دارند و اگر مشکلی پیدا کنند، اپل به رایگان این گوشی‌ها را تعمیر خواهد کرد اما وقتی ضمانت یک ساله آنها تمام می شود، اپل برای تعویض باطری آنها ۹۹ دلار دریافت خواهد کرد.
 
این اقدام نشان می دهد اپل در حال تغییر قیمت‌ها در واکنش به هزینه های بالاتر نیروی کار و قطعات است. اگرچه تورم، اخیرا در آمریکا آهسته شده است اما این شرکت سال میلادی گذشته، اعلام کرد تورم بر کسب و کارش تاثیر گذاشته و قیمت آیفون را در بازارهای بین المللی متعدد افزایش داده بود.
 
این تغییر قیمت ممکن است باعث شود بعضی از کاربران، به جای تعویض باطری، تلفن خود را به مدل جدیدتر ارتقا دهند. همچنین ممکن است بعضی از کاربران به فروشگاه‌های تعمیرات متفرقه مراجعه کنند که هزینه پایین‌تری دارند.
 
تغییر هزینه تعویض باطری در گذشته، بر فروش آیفون تاثیر گذاشته بود. اواخر سال ۲۰۱۷ کاربران متوجه شدند اپل کد نرم افزاری اضافه کرده که آیفون های دارای باطری قدیمی تر را کند کرده است تا از خاموش شدن ناگهانی آنها به دلیل ضعیف شدن باطری، جلوگیری کند.
 
افشای این موضوع به رسوایی اپل منجر شد و این شرکت مجبور شد در برابر کنگره آمریکا پاسخگو شود و جریمه های بین المللی پرداخت کند. راهکار اپل برای مشتریان در آن زمان، تعویض باطری به قیمت ۲۹ دلار در مقایسه با قیمت قدیمی تر ۷۹ دلار بود. این تعویض باطری محبوبیت زیادی پیدا کرد و بسیاری از کاربران آیفون ترجیح دادند گزینه ارزان را انتخاب کنند. در نتیجه، فروش آیفون پیش از پایان این برنامه، کاهش یافت و پس از اتمام آن، دوباره افزایش پیدا کرد.
 
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، تیم کوک، مدیرعامل اپل در سال ۲۰۱۹ تعویض ۲۹ دلاری باطری را به عنوان یکی از دلایل فروش ضعیف‌تر از حد مطلوب آیفون برشمرده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.