سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 6, 2023
15:19 جمعه، 16ام دیماه 1401
کد خبر: 142011

لپ تاپ MSI Prestige 13 Evo با تراشه نسل ۱۳ و وزن کمتر از یک کیلوگرم رونمایی شد

جدیدترین مدل از لپ تاپ‌های سری پرستیژ به پردازنده‌ی نسل ۱۳ اینتل مجهز است و در‌عین سبک‌بودن، درگاه‌های متنوعی دارد.
MSI لپ تاپ جدیدی به نام Prestige 13 Evo رونمایی کرده است که برخلاف سایر لپ تاپ‌های گیمینگ این شرکت، بدنه‌ای باریک و جمع‌و‌جور دارد و وزنش به یک کیلوگرم نمی‌رسد. این لپ تاپ همچون مدل‌های قبلی سری Prestige Evo از درگاه‌های متنوع شامل ورودی DC و HDMI 2.0 و جک هدفون و کارت‌خوان میکرو SD و دو Thunderbolt 4 و یک USB-A مجهز است.
 
براساس گزارش ورج، لپ تاپ Prestige 13 Evo بدنه‌ی چشم‌نوازی در رنگ‌های مشکی یا سفید دارد و از نمایشگر ۱۳ اینچی ۶۰ هرتز با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل استفاده می‌کند. Prestige 13 Evo با وجود سبک‌بودن، در حد‌و‌اندازه‌ی لپ تاپی مثل مک بوک ایر باریک نیست و ضخامتش حدوداً به ۱۷ میلی‌متر می‌رسد. یکی از دلایل ضخامت ۱۷ میلی‌متری، میزبانی از درگاه‌های متنوع است.
 
لپ تاپ ام اس آی پرستیژ ۱۳ از پردازنده‌ی نسل‌سیزدهمی جدید Intel Core i7-1360P، گرافیک مجتمع Iris Xe، حداکثر ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5 و دو ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی M.2 2280 NVME SSD بهره می‌برد. به‌گفته‌ی MSI، لپ تاپ Prestige 13 Evo از تاچ‌پد ۵۰ درصد بزرگ‌تر از سایر لپ تاپ‌های ۱۳ اینچی استفاده می‌کند. MSI می‌گوید لپ تاپ Prestige 13 Evo تا ۱۵ ساعت شارژدهی می‌کند و نمایشگرش روشنایی ۴۰۰ نیت ارائه می‌دهد.
 
جدیدترین مدل از لپ تاپ‌های سری پرستیژ به وب‌کم فول HD و کیبورد دارای نور پس‌زمینه و حسگر اثرانگشت مجهز است. Prestige 13 Evo با قیمت پایه‌ی ۱٬۱۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود. قیمت این لپ تاپ از مدل Prestige 14 Evo که سال گذشته عرضه شد بیشتر است.
MSI افزون‌بر مدل ۱۳ اینچ، از لپ تاپ‌های ۱۴ او ۱۶ اینچ سری Prestige نیز پرده‌برداری کرده است. هر دو لپ تاپ از پردازنده‌ی Core i7-13700H استفاده می‌کنند. صرفاً مدل ۱۶ اینچی کارت گرافیک RTX 4060 انویدیا دارد و مدل ۱۴ اینچی از همان گرافیک مجتمع مدل ۱۳ اینچ استفاده می‌کند. دو لپ تاپ ۱۶ و ۱۴ اینچی سری پرستیژ به‌ترتیب با قیمت ۱٬۸۹۹ و ۱٬۲۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شوند. عرضه‌ی لپ تاپ‌های جدید برای فوریه‌ی ۲۰۲۳ (بهمن و اسفند ۱۴۰۱) برنامه‌ریزی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.