تلفن همراه

گوشی

January 7, 2023
13:54 شنبه، 17ام دیماه 1401
کد خبر: 142050

آیفون 16 احتمالاً با رم LPDDR5X و تراشه 3 نانومتری A18 Bionic از راه می‌رسد

A18 Bionic مبتنی‌بر نسخه بهبودیافته لیتوگرافی 3 نانومتری خواهد بود؛ بنابراین با تراشه‌ای قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر روبه‌رو می‌شویم.
درحالی‌که سری آیفون 14 به‌تازگی وارد بازار شده‌ است و نسل بعدی آن‌ها، سری آیفون 15 چند ماه دیگر معرفی می‌شود، حالا شاهد انتشار شایعات درباره گوشی‌های خانواده آیفون 16 هستیم. به‌نظر می‌رسد اپل می‌خواهد در این گوشی‌های هوشمندش از رم سریع LPDDR5X استفاده کند.
 
طبق گفته یکی از منابع دنیای فناوری به نام «ShrimpApplePro»، اپل در گوشی‌های سری آیفون 15 تغییری در نوع رم نمی‌دهد و این تغییر به یک نسل بعد، یعنی آیفون 16 منتقل می‌شود.
 
رم سریع‌تر و تراشه قدرتمندتر در سری آیفون 16
در‌حال‌حاضر اپل در مدل‌های پرو آیفون 14 از رم LPDDR5 استفاده کرده است و ظاهراً در محصولات جایگزین آن‌ها، یعنی آیفون 15 پرو و پرو مکس همچنان شاهد استفاده از این نوع رم خواهیم بود. درحقیقت رم سریع‌تر LPDDR5X سال 2024 به آیفون‌ها می‌آید و مدل‌های پرو آیفون 16 به آن مجهز می‌شوند.
 
در کنار رم سریع‌تر، اپل می‌خواهد در مدل‌های پرو آیفون‌های 2024 از تراشه A18 Bionic استفاده کند. این تراشه اگرچه قدرتمندتر از A17 Bionic مورد استفاده در مدل‌های پرو آیفون 15 خواهد بود، اما همچنان با لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC به تولید می‌رسد؛ هرچند تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود خواهد داشت.
 
در‌حالی‌که چیپ A17 Bionic با نسل اول لیتوگرافی 3 نانومتری TMSC ساخته می‌شود، A18 Bionic مبتنی بر نسخه بهبودیافته این لیتوگرافی خواهد بود؛ بنابراین با عملکرد بالاتر و مصرف انرژی بهینه‌تر روبه‌رو خواهیم شد. این ویژگی در کنار رم کم‌مصرف‌تر LPDDR5X منجر به افزایش شارژدهی سری آیفون 16 می‌شود.
 
اگرچه اپل شاید از رم سریع‌تر در مدل‌های پرو آیفون 15 استفاده نکند، اما به‌جای 6 گیگابایت رم در نسل کنونی آیفون‌ها، با 8 گیگابایت رم روبه‌رو می‌شویم. بنابراین عملکرد آیفون 15 پرو و پرو مکس در زمینه مولتی‌تسکینگ بهبود خواهد یافت. ظاهراً تمام گوشی‌های این خانواده به دوربین 48 مگاپیکسلی هم مجهز می‌شوند، یعنی همان دوربینی که در آیفون 14 پرو و پرو مکس وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.