سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 7, 2023
14:26 شنبه، 17ام دیماه 1401
کد خبر: 142052

لپ تاپ جدید با دونمایشگر رونمایی شد

شرکت لنوو در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۳ میلادی از یک لپ تاپ با دونمایشگر رونمایی کرده که «یوگابوک۹i» نام دارد.
به گزارش ایونینگ استاندارد، هرچند نمایشگر ثانویه دستگاه روی «یوگابوک ۹i» جدید می تواند یک کیبورد مجازی را نمایش دهد، اما می توان یک کیبورد بلوتوثی به آن متصل و در نتیجه از دو نمایشگر ۱۳.۳ اینچی دستگاه با وضوع ۲.۸K را استفاده کرد. علاوه بر آن لپ تاپ نوین از «قلم هوشمند لنوو» پشتیبانی می کند و کاربر می تواند دستگاه را مانند یک کتاب نگه دارد و هنگام حرکت روی آن مطالبی بنویسد. علاوه بر آن می توان لپ تاپ را ۳۶۰ درجه چرخاند تا شبیه یک چادر صحرایی شود که در هر طرف آن یک نمایشگر دیده می شود.
لپ تاپ به هر سمتی که چرخیده شود بخش ساوند بار آن نیز می چرخد تا صوت محتوا در تمام حالا قابل شنیدن باشد.
 
البته «یوگابوک ۹i» تفاوت چندانی با «لنوو تینک پد X۱ فولد» ندارد وتنها نکته تمایز آن است که در لپ تاپ جدید به جای نمایشگر تاشو از دو صفحه نمایش متمایز استفاده می شود.
 
از سوی دیگر دستگاه جدید دوام بیشتری دارد زیرا نمایشگرهای تاشو عمر محدودی دارند اما باید اشاره کرد لپ تاپی با دونمایشگر قبلاً نیز مشاهده شده و نمی توان از آن به عنوان یک نمایشگر بزرگتر استفاده کرد.
 
در کنار این موارد لنوو در داخل دستگاه کارآمدی را مد نظر گرفته و از سیزدهمین نسل تراشه های سری Core i۷-U به جای تراشه های سری H استفاده کرده که برق زیادی مصرف می کنند.
 
البته این چندان عجیب نیست زیرا شرکت سازنده سعی دارد از فعالیت دونمایشگر او ال ای دی پر مصرف اطمینان حاصل کند.
 
قیمت پایه این لپ تاپ ۲۱۰۰ دلار است و بارگیری آن از ژوئن ۲۰۲۳ میلادی آغاز می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.